Jak wyczyścić złośliwe oprogramowanie z archiwum poczty e‑mail podczas korzystania z BEST

Bitdefender może zidentyfikować wirusy znajdujące się w bazach danych poczty e-mail, oraz w jej przechowywanych na dysku archiwach. Czasami, konieczne jest zidentyfikowanie zainfekowanej wiadomości przy użyciu informacji podanych w raporcie skanowania, oraz usunięcie go ręcznie.

O to jak możesz wyczyścić wirusa z przechowywanego w archiwum e-mail:

1. Zeskanuj bazę danych e-mail z BEST.

2. Wyłącz ochronę Bitdefender On-access.

Otwórz BEST używając trybu Power User, lub zmodyfikuj polityki aktualnie stosowane w urządzeniu.

W polu Antymalware > Dostępowe, wyłącz Skanowanie dostępowe przez odznaczenie pola wyboru.

3. Otwórz raport skanowania i użyj informacji identyfikacyjnych (Temat, Z, Do) na temat zainfekowanych wiadomości, aby umieścić je w kliencie e-mail.

4. Usuń zainfekowane wiadomości. Większość klientów e-mail przenosi również skasowane wiadomości do folderu odzyskiwania., skąd mogą być odzyskane. Powinieneś się upewnić, że wiadomości są skasowane także z folderu odzyskiwania.

5. Zbierz foldery przechowujące zainfekowane wiadomości.

– W Outlook Express: W menu Plik kliknij Folder, a następnie Zgrupuj Wszystkie Foldery.

– W Microsoft Outlook 2007: W menu Plik, kliknij Zarządzanie Danymi Pliku. Wybierz pliki folderów osobistych (.pst), które chcesz zgrupować, a następnie kliknij Ustawienia. Wybierz Grupuj teraz.

W Microsoft Outlook 2010/2013: W menu Plik kliknij polecenie Informacje, a następnie Ustawienia Konta (Dodaj i usuń konta, lub zmień istniejące ustawienia połączenia). Później kliknij Plik Danych, wybierz pliki folderów osobistych (.pst), które chcesz zgrupować i kliknij Ustawienia. Wybierz Grupuj Teraz.

6. Włącz dostępową ochronę antywirusową Bitdefendera.

Źródło: https://www.bitdefender.com/support/how-to-clean-malware-from-an-e-mail-archive-when-using-best-1681.html