Najbardziej zaawansowana aplikacja do ochrony cybernetycznej dla Androida - Bitdefender Mobile Security & Antivirus

Pobierz

FAQ – Produkty dla firmy

Jak skonfigurować sensor XDR Office 365

corporate-user-icon

Arkadiusz K

23 października 2023

W tym artykule opiszemy jak skonfigurować sensor XDR Office 365.

Platforma Microsoft Office 365 obejmuje sensory Mail i Audit, które rozszerzają wykrywanie XDR o dane dotyczące ruchu i zawartości poczty e-mail, a także działań użytkowników i administratorów pobranych z ujednoliconego dziennika audytu Microsoft 365.

Czujnik Mail uzyskuje dostęp do zdarzeń, takich jak czas dostępu do elementów poczty, czas odpowiedzi i przekazywania elementów poczty, a także czas i to, czego użytkownik szukał w usługach Exchange Online i SharePoint Online.

Czujnik Audit uzyskuje dostęp do działań użytkowników i administratorów wykonywanych w usługach i rozwiązaniach Microsoft 365. Operacje te przechwytywane, rejestrowane i przechowywane w ujednoliconym dzienniku inspekcji organizacji.

Wymagania Office365

Zanim zintegrujesz sensor Office365 z GravityZone musisz najpierw skonfigurować sensory MailAudit

Konfiguracja sensora Mail

1. Zarejestruj aplikację w Azure AD.

2. Ustaw uprawnienia w Microsoft Graph API > Application permissions w zależności od tego jak chcesz skonfigurować sensor:

a) Jeżeli chcesz otrzymywać powiadomienia i móc podejmować działania bezpośrednio z GravityZone:

  • AuditLog.Read.All

  • Mail.ReadWrite, dla usuwania wiadomości 

  • User.ReadWrite.All, dla wymuszania resetów haseł i wyłączania użytkowników

Aby wymusić resetowanie hasła na kontach O365 bezpośrednio z incydentów GravityZone XDR, należy przypisać rolę administratora  do aplikacji Azure.

W Azure AD admin center przejdź do Roles and administrators > User administrator role > Add assignments, wyszukaj nazwę aplikacji używanej do integracji sensora poczty O365 GravityZone i przypisz ją.

IdentityRiskyUser.ReadWrite.All, dla oznaczania kont na zainfekowane/zhackowane. 

IdentityRiskyUser.ReadWrite.All wymaga licencji Azure AD Premium P2 license. Inne uprawnienia nie wymagają licencji premium.

b) Jeżeli tylko chcesz otrzymywać powiadomienia, potrzebujesz następujących uprawnień: AuditLog.Read.AllMail.Read and User.Read.All

3. Przyznaj Admin Consent.

4. Wygeneruj Client secret value.

Konfiguracja sensora Audit

1. Zarejestruj aplikację w Azure AD.

2. Ustaw uprawnienia w Microsoft Graph API > Application permissions w zależności od tego jak chcesz skonfigurować sensor:

a) Jeżeli chcesz otrzymywać powiadomienia i móc podejmować działania bezpośrednio z GravityZone:

W Microsoft Graph API > Application permissions dodaj User.ReadWrite.AllIdentityRiskyUser.ReadWrite.All.

W Office 365 Management APIs > Application permissions dodaj ActivityFeed.ReadActivityFeed.ReadDlpServiceHealth.Read.

IdentityRiskyUser.ReadWrite.All wymaga licencji Azure AD Premium P2 license. Inne uprawnienia nie wymagają licencji premium.

Aby wymusić resetowanie hasła na kontach O365 bezpośrednio z incydentów GravityZone XDR, należy przypisać rolę administratora  do aplikacji Azure.

W Azure AD admin center przejdź do Roles and administrators > User administrator role > Add assignments, wyszukaj nazwę aplikacji używanej do integracji sensora poczty O365 GravityZone i przypisz ją.

b) Jeżeli tylko chcesz otrzymywać powiadomienia, potrzebujesz następujących uprawnień w Office 365 Management APIs > Application permissions: ActivityFeed.ReadActivityFeed.ReadDlpServiceHealth.Read.

3. Przyznaj Admin Consent.

4. Wygeneruj Client secret value.

5. Przejdź do  Microsoft Compliance > Audit i zacznij rejestrować aktywność użytkowników i administratorów.

6. Włącz Audit.AzureActiveDirectoryAudit.ExchangeAudit.GeneralAudit.SharePoint, i DLP.All używając poniższego skryptu. Koniecznie podmień wartości w czterech pierwszych linijkach kodu:

$ClientID = "client_id"           // @zamień na swój client id, np: f5b17a13-6e4e-4c3e-81f4-51fb9a377182
$ClientSecretValue = "client_secret_value"   // @zamień na swój client secret value, enp: UOJ7Q~YN5hkilURseLkfRN6~kTQp80Fndn9eJ
$tenantdomain = "tenant_domain"   // @zamień na swoją domenę, np: albert@osf.onmicrosoft.com
$TenantGUID = "tenant_guid"		  // @zamień na swój tenant guid,  np: ac593d47-7293-47ed-a8fc-c5824d38673a


$body = @{grant_type="client_credentials";resource="https://manage.office.com";client_id=$ClientID;client_secret=$ClientSecretValue}
$oauth = Invoke-RestMethod -Method Post -Uri "https://login.microsoftonline.com/$TenantGUID/oauth2/token?api-version=1.0" -Body $body
$headerParams = @{'Authorization'="$($oauth.token_type) $($oauth.access_token)"}

$p = @{
    "webhook"= $null
}

Invoke-WebRequest "https://manage.office.com/api/v1.0/$TenantGUID/activity/feed/subscriptions/start?contentType=Audit.AzureActiveDirectory" -Headers $headerParams -Method POST -Body $p -UseBasicParsing
Invoke-WebRequest "https://manage.office.com/api/v1.0/$TenantGUID/activity/feed/subscriptions/start?contentType=Audit.Exchange" -Headers $headerParams -Method POST -Body $p -UseBasicParsing
Invoke-WebRequest "https://manage.office.com/api/v1.0/$TenantGUID/activity/feed/subscriptions/start?contentType=Audit.SharePoint" -Headers $headerParams -Method POST -Body $p -UseBasicParsing
Invoke-WebRequest "https://manage.office.com/api/v1.0/$TenantGUID/activity/feed/subscriptions/start?contentType=Audit.General" -Headers $headerParams -Method POST -Body $p -UseBasicParsing
Invoke-WebRequest "https://manage.office.com/api/v1.0/$TenantGUID/activity/feed/subscriptions/start?contentType=DLP.All" -Headers $headerParams -Method POST -Body $p -UseBasicParsing

Uwaga: Synchronizacja danych może zająć do 24 godzin.

Konfiguracja sensorów Office365

1. Przejdź do Konfiguracja Zarządzanie sensorami.

2. Kliknij Integruj obok Sensora Office 365.

3. Sprawdź czy spełniasz wszystkie wymagania.

4. Nazwij swoją integrację.

5. Podaj poświadczenia Office 365: Application IDTenant ID i Client Secret.

6. Kliknij Testuj łączność.

7. Kliknij Zastosuj.

Rozwiązywanie problemów

Jeżeli integracja się nie powiodła, użyj poniższego skryptu by włączyć następujące subskrypcje:

  • Audit.AzureActiveDirectory

  • Audit.Exchange

  • Audit.General

  • Audit.SharePoint

  • DLP.All

$ClientID = "client_id"           // @zamień na swój client id, np: f5b17a13-6e4e-4c3e-81f4-51fb9a377182
$ClientSecretValue = "client_secret_value"   // @zamień na swój client secret value, enp: UOJ7Q~YN5hkilURseLkfRN6~kTQp80Fndn9eJ
$tenantdomain = "tenant_domain"   // @zamień na swoją domenę, np: albert@osf.onmicrosoft.com
$TenantGUID = "tenant_guid"		  // @zamień na swój tenant guid,  np: ac593d47-7293-47ed-a8fc-c5824d38673a


$body = @{grant_type="client_credentials";resource="https://manage.office.com";client_id=$ClientID;client_secret=$ClientSecretValue}
$oauth = Invoke-RestMethod -Method Post -Uri "https://login.microsoftonline.com/$TenantGUID/oauth2/token?api-version=1.0" -Body $body
$headerParams = @{'Authorization'="$($oauth.token_type) $($oauth.access_token)"}

$p = @{
    "webhook"= $null
}

Invoke-WebRequest "https://manage.office.com/api/v1.0/$TenantGUID/activity/feed/subscriptions/start?contentType=Audit.AzureActiveDirectory" -Headers $headerParams -Method POST -Body $p -UseBasicParsing
Invoke-WebRequest "https://manage.office.com/api/v1.0/$TenantGUID/activity/feed/subscriptions/start?contentType=Audit.Exchange" -Headers $headerParams -Method POST -Body $p -UseBasicParsing
Invoke-WebRequest "https://manage.office.com/api/v1.0/$TenantGUID/activity/feed/subscriptions/start?contentType=Audit.SharePoint" -Headers $headerParams -Method POST -Body $p -UseBasicParsing
Invoke-WebRequest "https://manage.office.com/api/v1.0/$TenantGUID/activity/feed/subscriptions/start?contentType=Audit.General" -Headers $headerParams -Method POST -Body $p -UseBasicParsing
Invoke-WebRequest "https://manage.office.com/api/v1.0/$TenantGUID/activity/feed/subscriptions/start?contentType=DLP.All" -Headers $headerParams -Method POST -Body $p -UseBasicParsing

Źródło: https://www.bitdefender.com/business/support/en/77209-151141-edr-configuration.html#UUID-f32f525c-6e5b-3baa-be17-b0c5c1e3cfb5


Autor


corporate-user-icon

Arkadiusz K

Starszy serwisant, zajmuję się obsługą zgłoszeń serwisowych klientów indywidualnych i biznesowych. Zajmuję się również tłumaczeniami związanymi z interfejsem programu Bitdefender. Po godzinach pasjonat sprzętu komputerowego i nowinek ze świata technologii.

Zobacz posty autora


Artykuły które mogą Ci się spodobać

    Formularz kontaktowy

    Wybierz odpowiednią opcję aby przejść do formularza kontaktowego. Odpowiemy najszybciej jak to możliwe!

    klient-indywidualnyklient-biznesowyreseller

    Dane kontaktowe




    stalynowy