Internet rzeczy postrzegany jako strategicznie pilna potrzeba dla organizacji na Bliskim Wschodzie

Przewiduje się, że rynek przemysłowego Internetu rzeczy do 2024 r. doświadczy na całym świecie gigantycznego wzrostu w związku z wykorzystywaniem już przez przedsiębiorstwa szans dawanych przez środowiska przemysłowe. Szacunkowa wartość tego rynku sięgnęła w zeszłym roku 350 miliardów dolarów USA, a w przeciągu kolejnych pięciu lat oczekuje się, że jego współczynnik CAGR (łącznej rocznej stopy wzrostu) wzrośnie o 17,62%. Na przykład w najbliższych latach transport przejdzie zasadniczą transformację z uwagi na wielkie zainteresowanie pojazdami autonomicznymi łączącymi się z siecią.

Szacunkowa wartość tego rynku sięgnęła w zeszłym roku 350 miliardów dolarów USA, a w przeciągu kolejnych pięciu lat oczekuje się, że jego współczynnik CAGR (łącznej rocznej stopy wzrostu) wzrośnie o 17,62%. Na przykład w najbliższych latach transport przejdzie zasadniczą transformację z uwagi na wielkie zainteresowanie pojazdami autonomicznymi łączącymi się z siecią.

Technologia Internetu rzeczy jest rozumiana jako strategiczna konieczność na Bliskim Wschodzie, co prowadzi do znacznych inwestycji nie tylko w cyfryzację, ale także cyberbezpieczeństwo. Zgodnie z badaniem Honeywell 68% mających swoje siedziby w ZEA przedsiębiorstw z kluczowych sektorów, takich jak przemysł, transport i logistyka oraz 66% przedsiębiorstw z Arabii Saudyjskiej, uważa Internet rzeczy za istotny dla ich działalności biznesowej, choć zmagają się z problemami zrównoważenia.

Kadra menedżerska wysokiego szczebla w ZEA wskazuje na finansowanie (37%) i ochronę danych (39%) jako zasadnicze przeszkody do pełnej implementacji przemysłowego Internetu rzeczy w regionie, podczas gdy kadra kierownicza w Arabii Saudyjskiej zmaga się z luką w umiejętnościach (46%) i brakiem kultury cyfrowej (50%).

„Inicjatywy z zakresu cyfryzacji i technologii przemysłowego Internetu rzeczy rewolucjonizują sposób, w jaki przedsiębiorstwa z Bliskiego Wschodu działają, łącząc odmienne systemy w obrębie przemysłowej działalności operacyjnej celem pozyskania wcześniej niewykorzystywanych informacji, które mogą napędzić nową falę rozwoju” — powiedział Norm Gilsdorf, prezes Honeywell, odpowiedzialny za regiony o wysokim wzroście gospodarczym, Bliski Wschód, Rosję i unie celne.

„Nasze badanie odzwierciedla rosnący apetyt na realizację projektów cyfryzacji w ZEA i Arabii Saudyjskiej” — twierdzi Norm Gilsdorf. „Nasi konsumenci generują więcej danych w ramach coraz większej ilości operacji w sieci i oczekują technologii gromadzących te dane i konwertujących je na informacje, które napędzają zyskowność operacji. Poprzez odpowiednie połączenie sprzętu, oprogramowania, analityki i cyberbezpieczeństwa, takie przedsiębiorstwa są na drodze do osiągnięcia korzyści oferowanych przez Przemysł 4.0.”