Najbardziej zaawansowana aplikacja do ochrony cybernetycznej dla Androida - Bitdefender Mobile Security & Antivirus

Pobierz

FAQ - Produkty dla domu

Rozwiązywanie problemów z aktualizacją produktu na macOS

Arkadiusz K

14 sierpnia 2023

W tym artykule opiszemy najcześciej występujące błędy podczas aktualizacji Bitdefender Antivirus for Mac oraz podamy Ci sposoby na rozwiązanie tych problemów

Pierwszą rzeczą, którą powinieneś zrobić jest sprawdzenie częstotliwości występowania błędów. Jeżeli jest to odizolowany przypadek po którym program pobrał normalnie aktualizacje, nie ma powodu do obaw.

Jeżeli jednak błąd ciągle się pojawia, a produktu nie da się zaktualizować przez dłuższy czas, poniżej wypisaliśmy kilka błędów oraz co one oznaczają.

Błąd -1002 lub Błąd -1011

Błędy -1002 i -1011 oznaczają, że Mac nie ma dostępu do Internetu. Połączenie jest niestabilne lub przekracza czas oczekiwania.

Najczęściej gdy tylko uda się połączyć z Internet program pomyślnie pobierze aktualizacje.

Jeżeli się tak nie stanie, a korzystasz z sieci bezprzewodowej, podłącz Maca do sieci korzystając z kabla Ethernet i spróbuj ręcznie zaktualizować produkt. 

Jeżeli problem nadal występuje, zmień ustawienia DNS – Jak zmienić serwer DNS maca.  

Jeżeli aktualizacja nadal napotyka problem, a korzystasz ze sprzętowego firewalla, zewnętrznego produktu lub aplikacji do monitorowania sieci takich jak np Little Snitch, tymczasowo je wyłącz i zobacz czy Bitdefender się zaktualizuje. 

W celu wyłączenia Zapory Sieciowej macOS: 

  • Kliknij logo Apple  > Preferencje Systemowe > Ochrona i Prywatność > Zapora Sieciowa > kliknij kłódkę by odblokować ustawienia > Wyłącz Zaporę Sieciową. 

* na macOS Ventura: Kliknij logo Apple  > Ustawienia Systemowe > Sieć > Zapora Sieciowa > Wyłącz Zaporę Sieciową.

Jeżeli problem nadal występuje, sprawdź ustawienia Proxy.

  • Kliknij logo Apple  > Preferencje Systemowe (‘Ustawienia Systemowe’ na macOS Ventura) > Sieć > Zaawansowane (‘Szczegóły’ dla Ventura) > Proxy.
  • Wyłącz ‘Automatyczne wykrywanie Proxy’ i inne opcje zaznaczone w “Wybierz konfigurowany protokół”
  • Dodaj*.bitdefender.com w sekcji Pomijaj ustawienia proxy w przypadku tych hostów i domen i kliknij ok.

Błędy -1003, -1004, -1005, -1008

Te błędy oznaczają, że proxy uniemożliwia Bitdefender Antivirus for Mac połączenie z Internetem. Bitdefender może pobierać aktualizacje tylko przez serwery proxy, które nie wymagają uwierzytelnienia. 

Jeżeli łączysz się z siecią przez taki serwer proxy, musisz przełączyć się na bezpośrednie połączenie. 

  • Kliknij logo Apple  > Preferencje Systemowe (‘Ustawienia Systemowe’ na macOS Ventura) > Sieć > Zaawansowane (‘Szczegóły’ dla Ventura) > Proxy.
  • Wyłącz ‘Automatyczne wykrywanie Proxy’ i inne opcje zaznaczone w “Wybierz konfigurowany protokół”
  • Dodaj*.bitdefender.com w sekcji Pomijaj ustawienia proxy w przypadku tych hostów i domen i kliknij ok.

Jeżeli błąd nadal będzie występował, odinstaluj Bitdefender Antivirus for Mac i zainstaluj go ponownie. 

Błąd – 1007

Błąd -1007 jest odizolowanym błędem, który nie powinien stanowić dla Ciebie zmartwienia. Sprawdź czy po wystąpieniu tego błędu były pomyślne próby aktualizacji. 

Jeżeli błąd się utrzymuje, uruchom ponownie Maca i spróbuj ponownie pobrać aktualizacje. 

Jeżeli błąd nadal będzie występował, odinstaluj Bitdefender Antivirus for Mac i zainstaluj go ponownie. 

Błąd -2002 lub Błąd -2009

Ten błąd oznacza, że nasze serwery aktualizacji są aktualnie synchronizowane, spróbuj ponownie zaktualizować Bitdefendera za kilka godzin. 

Błędy -1073741824, -100, -5, -3, -2

Te błędy oznaczają awarię usług lub brak możliwości nadpisania sygnatur. 

Ponowne uruchomienie Maca powinno rozwiązać problem. 

Jeżeli błąd nadal będzie występował, odinstaluj Bitdefender Antivirus for Mac i zainstaluj go ponownie. 

Błąd -60

Ten błąd pojawia się gdy połączenie z Internetem jest bardzo wolne i powoduje przekroczenie czasu oczekiwania na połączenie z serwerami Bitdefendera. 

Spróbuj zaktualizować produkt korzystając z innej sieci. 

Inne błędy

Spróbuj później zaktualizować produkt.

Uruchom ponownie Maca.

Połącz się z inną siecią.

Wyłącz Zaporę Sieciową i/lub Proxy.

  • Kliknij logo Apple  > Preferencje Systemowe (‘Ustawienia Systemowe’ na macOS Ventura) > Sieć > Zaawansowane (‘Szczegóły’ dla Ventura) > Proxy.
  • Wyłącz ‘Automatyczne wykrywanie Proxy’ i inne opcje zaznaczone w “Wybierz konfigurowany protokół”
  • Dodaj*.bitdefender.com w sekcji Pomijaj ustawienia proxy w przypadku tych hostów i domen i kliknij ok.

Jeżeli błąd nadal będzie występował, odinstaluj Bitdefender Antivirus for Mac i zainstaluj go ponownie. 

Jeżeli po wykonaniu opisanych czynności problem nadal będzie obecny, skontaktuj się z zespołem wsparcia.

Źródło: https://www.bitdefender.com/consumer/support/answer/30639/


Autor


Arkadiusz K

Starszy serwisant, zajmuję się obsługą zgłoszeń serwisowych klientów indywidualnych i biznesowych. Zajmuję się również tłumaczeniami związanymi z interfejsem programu Bitdefender. Po godzinach pasjonat sprzętu komputerowego i nowinek ze świata technologii.

Zobacz posty autora


Artykuły które mogą Ci się spodobać

    Formularz kontaktowy

    Wybierz odpowiednią opcję aby przejść do formularza kontaktowego. Odpowiemy najszybciej jak to możliwe!

    klient-indywidualnyklient-biznesowyreseller

    Dane kontaktowe




    stalynowy