Najbardziej zaawansowana aplikacja do ochrony cybernetycznej dla Androida - Bitdefender Mobile Security & Antivirus

Pobierz

FAQ - Produkty dla domu

Jak mogę sprawdzić czy Bitdefender chroni mnie przed zagrożeniami?

corporate-user-icon

Arkadiusz K

18 sierpnia 2023

Zainstalowałeś Bitdefender na swoim komputerze, ale od dłuższego czasu nie otrzymałeś żadnego powiadomienia o zablokowaniu zagrożenia. Możesz pomysleć w tej sytuacji „Czy ten program w ogóle działa”? W tym artykule opiszemy jak to sprawdzić.

Sprawdź czy program jest zainstalowany na komputerze

Otwórz Panel Sterowania i przejdź do Programy i Funkcje. Sprawdź czy Bitdefender jest widoczny na liście zainstalowanych programów.

Programy

Sprawdź status swojego programu

ikonaBitdefender

Kliknij dwukrotnie lewym przyciskiem myszy w tę ikonę na pulpicie komputera. Jeżeli w oknie programu wyświetla się komunikat jesteś bezpieczny – oznacza to, że program działa prawidłowo.

Pulpit

Możesz również zajrzeć do zasobnika systemowego w prawym dolnym rogu ekranu i ocenić stan Bitdefendera na podstawie jego ikony.

Zasobnik

W zasobniku systemowym mogą wyświetlać się trzy różne ikony Bitdefendera, oto one:

ikonaBitdefender2

Ta ikona oznacza, że produkt działa prawidłowo i nie wykryto żadnych nieprawidłowości w Twoim systemie.

ikonaBitdefender3

Ta ikona oznacza krytyczne zagrożenie dla Twojego systemu, które trzeba natychmiast rozwiązać.

ikonaBitdefender4

Wyszarzona ikona Bitdefender oznacza, że produkt nie działa. Najczęściej jest to spowodowane brakiem/wygaśnięciem licencji. 

Drugim powodem jest brak połączenia z usługami. Spróbuj ponownie uruchomić komputer, jeżeli problem nadal utrzymuje się po restarcie, skontaktuj się z naszym zespołem wsparcia pod adresem pomoc@bitdefender.pl.

Sprawdź status swojej licencji

Kliknij w ikonę ikonaLudzika w prawym górnym rogu programu.  Otworzy Ci się zakładka Moje Konto w której wyświetlają się szczegóły licencji.

Moje Konto

Sprawdź czy licencja jest jeszcze ważna. Jeżeli odnowiłeś niedawno swój produkt, a liczba dni nadal pozostaje niezmieniona lub wyświetla Ci się komunikat o wygaśnięciu licencji – kliknij w Zmień konto (patrz prawy górny róg) i ponownie zaloguj się do swojego konta Central.

Jeżeli po ponownym zalogowaniu nie widzisz żadnych zmian, skontaktuj się z nami w celu weryfikacji. 

Sprawdź status w Ustawieniach Windows

Otwórz Ustawienia > Aktualizacja i Zabezpieczenia > Zabezpieczenia Windows > Ochrona przed wirusami i zagrożeniami

Sprawdź czy wyświetla się tam komunikat „Oprogramowanie Bitdefender Antywirus jest włączone„.

UstawieniaZabezpieczen

Wykonaj test EICAR

European Institute for Computer Antivirus Research (EICAR) opracował test, który pozwala na testowanie oprogramowania antywirusowego. Plik EICAR nie jest złośliwy, ale na podstawie porozumienia z dostawcami oprogramowania antywirusowego jest on wykrywany jako zagrożenie, tak aby klienci mogli łatwo zweryfikować czy ich produkt prawidłowo działa.

Aby zasymulować atak:

  • Otwórz notatnik  
  • Wpisz sekwencję znaków: X5O!P%@AP[4\PZX54(P^)7CC)7}$EICAR-STANDARD-ANTIVIRUS-TEST-FILE!$H+H*
  • Zapisz plik jako eicar.com

Jeżeli Bitdefender natychmiast zablokuje ten plik, oznacza to że działa on prawidłowo i nie musisz nic więcej robić.

EICAR

Jeżeli natomiast uda Ci się zapisać ten plik i Bitdefender nie wyświetli Ci żadnego powiadomienia, oznacza to, że Twój komputer nie jest chroniony. Skontaktuj się z zespołem wsparcia, aby otrzymać pomoc w tej sprawie.

Wykonaj test AMTSO

Odwiedź stronę https://www.amtso.org/check-desktop-phishing-page/, aby sprawdzić czy jesteś chroniony przed złośliwymi stronami internetowymi. Tak jak w przypadku pliku EICAR, strona AMTSO nie jest złośliwa, jej celem jest przetestowanie działania modułów Ochrony Web programów antywirusowych. 

Uwaga: Ochrona Online została przetestowana w przeglądarkach Google Chrome, Mozilla Firefox, Microsoft, Edge, Opera. Bitdefender nie gwarantuje prawidłowego działania Ochrony Online w innych przeglądarkach np. Brave.

AMTSO

Jeżeli korzystasz z obsługiwanej przeglądarki, a pomimo tego strona nie jest blokowana, skontaktuj się z nami. 

Źródło: https://www.bitdefender.com/consumer/support/answer/29603/


Autor


corporate-user-icon

Arkadiusz K

Starszy serwisant, zajmuję się obsługą zgłoszeń serwisowych klientów indywidualnych i biznesowych. Zajmuję się również tłumaczeniami związanymi z interfejsem programu Bitdefender. Po godzinach pasjonat sprzętu komputerowego i nowinek ze świata technologii.

Zobacz posty autora


Artykuły które mogą Ci się spodobać

    Formularz kontaktowy

    Wybierz odpowiednią opcję aby przejść do formularza kontaktowego. Odpowiemy najszybciej jak to możliwe!

    klient-indywidualnyklient-biznesowyreseller

    Dane kontaktowe




    stalynowy