Według badań przeprowadzonych przez ProtectMyID (firmy dostarczające kompleksowe usługi wykrywania kradzieży i ochrony przed oszustwami) około 15% amerykańskich konsumentów ciągle zapisuje swoje hasła i kody PIN na kartce w portfelu, w telefonie lub komputerze.
Jeden na sześciu Amerykanów zapisuje swój PIN na kartce.
Prawie połowa respondentów podejmuje kolejne kroki bezpieczeństwa, aby zapobiec kradzieży tożsamości, ale badania pokazują, że często są to najprostsze czynności zmierzające do zwiększenia ich bezpieczeństwa.

Ponad 50% nie sprawdza ikony kłódki, która oznacza, ze strona jest bezpieczna i wykorzystuje połączenie HTTPS. Ta sama grupa nie zabezpiecza hasłem swoich smartfonów. Około 55% ankietowanych nie zamyka przeglądarki internetowej po zakończeniu korzystania z konta bankowego online, aby zapobiec atakom.
Prawie 70% respondentów stwierdziło, ze martwi się o bezpieczeństwo swoich kont online podczas korzystania z publicznej sieci WiFi. Trzy czwarte ankietowanych obawia się kradzieży tożsamości przy używaniu witryn bankowych, a dwie trzecie obawia się tego także przy zakupach online.
Ich obawy potwierdzają specjaliści bezpieczeństwa, którzy szacują, że w ciągu 12 miesięcy naruszenia płatności mobilnych się zwiększą. Według ankiety tylko 23% specjalistów bezpieczeństwa uważa, że płatności mobilne skutecznie chronią dane osobowe.
Prawie połowa (47%) twierdzi, że płatności mobilne są bezpieczne, a 89% uważa, że gotówka to najbezpieczniejsza metoda płatności, ale tylko 9% woli jej używać. Według ankietowanych najbardziej skutecznym sposobem, by zabezpieczyć płatności mobilnych jest użycie dwuskładnikowego uwierzytelniania (66%), a następnie krótkoterminowy kod uwierzytelniający (18%).