Najbardziej zaawansowana aplikacja do ochrony cybernetycznej dla Androida - Bitdefender Mobile Security & Antivirus

Pobierz

AktualnościBlog

Przedsiębiorstwa wykorzystują rozwiązania Internetu rzeczy, ale są zdezorientowane w kwestii osiąganych celów

piotrek

Piotr R

10 lipca 2019

Organizacje są coraz bardziej entuzjastycznie nastawione do szans, jakie daje Internet rzeczy i tego, co mogą dzięki niemu osiągnąć. Ale ta obfitość możliwości jest ograniczana przez obawy o to, jak osiągnąć cele firmowe i które rozwiązania pozwolą je osiągnąć — zgodnie z wynikami badań przeprowadzonych przez Informa Engage dla Longview IoT, przedsiębiorstwo Carnegie Technologies.

lkj

„Internet rzeczy pozostaje wyrzutem sumienia organizacji i przedsiębiorstw” — twierdzi Brad Bush, dyrektor zarządzający Longview IoT. —  „Chcą jak najszybciej wprowadzić ofertę Internetu rzeczy i czerpać realne korzyści, ale ich plany są torpedowane przez brak rozwiązań, które pomogłyby im w szybkim osiągnięciu celów. Wyniki badania wskazują, że rynek potrzebuje właściwych partnerów z zestawem wszechstronnych rozwiązań przynoszących odpowiedź na większość pytań i działających wraz z wyjęciem ich z opakowania w określonym zastosowaniu, które im przyświeca”.

Niejednoznaczność towarzyszy Internetowi rzeczy i korzyściom, które się z nim wiążą, nawet jeżeli 84% respondentów wprowadziło tę technologię, a większość utrzymuje wewnętrzne zespoły skupione na zadaniach powiązanych z Internetem rzeczy. Przeciwnie do tego, co miało miejsce w przeszłości, kiedy większość wykazywała się sceptycyzmem względem tych rozwiązań, tylko 3% respondentów w ostatnim badaniu „odrzuciło Internet rzeczy jako przemijającą modę — jest to znak, że organizacje poważnie podchodzą do jego potencjału, aby zapracować na znaczące wyniki biznesowe”.

Najważniejszymi przeszkodami dla przedsiębiorstw są koszty, wymieniane przez 37% respondentów: bezpieczeństwo (37%), brak wiedzy (36%) i niedostateczne zrozumienie korzyści (35%). Niemniej jednak problemy takie jak infrastruktura i operacyjność oraz niezdefiniowane standardy są lepiej rozpowszechnione po wprowadzeniu technologii.

Firmy branży IT pozostają w awangardzie, prowadząc w zakresie wdrażania rozwiązań — 31% już wdrożyło Internet rzeczy; następne w kolejności są przemysł wytwórczy(11%), służba zdrowia (7%), konsulting (6%) i finanse/bankowość (6).

Przedsiębiorstwa najwyraźniej preferują zogniskowanie uwagi na zastosowaniu technologii w zakresie tworzenia harmonogramów i wydajności personelu (73%) lub zwiększaniu wewnątrz firmowej konkurencyjności, mimo iż technologia ma tyle do zaoferowania. Jak dotąd podmioty wprowadzające Internet rzeczy mają nadzieję na znaczne poprawy wskaźników — ogólną poprawę operacyjną (59%), oszczędność kosztów (48%), lepszą wydajność (43%), ograniczone czasy przestoju (41%), poprawione śledzenie pracowników i wyposażenia (37%) lub konserwację zapobiegawczą (30%).

61% przepytanych menedżerów wyższego szczebla kierowniczego wierzy, że nadal muszą się wiele nauczyć na temat oczekiwań swoich organizacji w odniesieniu do implementacji tej technologii, co potwierdza konkluzje badania, że korzyści płynące z Internetu rzeczy nie zostały jeszcze do końca zrozumiane. Dzięki zastosowaniu zdalnego monitoringu, Internet rzeczy może pomóc przedsiębiorstwom w podejmowaniu inteligentniejszych decyzji w zakresie poprawionej wydajności i ograniczania kosztów; „ale kiedy zostali zapytani o listę celów dla implementacji, respondenci nadają wyższy priorytet kwestiom bardziej ogólnikowym, wymieniając cele takie jak: ograniczenie kosztów, produktywność i wydajność operacyjna” — zgodnie z konkluzjami badania.


Autor


piotrek

Piotr R

Account Manager, od ponad roku pracuję w branży IT i od ponad 5 lat jestem copywriterem. Do moich zadań należy nawiązywanie współpracy partnerskich, pisanie i redagowanie tekstów, kontakt z dziennikarzami, tworzenie notatek prasowych oraz zamieszczanie ich na stronach internetowych i w naszych mediach społecznościowych. Wcześniej byłem przez kilka lat związany z branżą OZE oraz z technologiami telemetrycznymi i elektronicznymi. Interesuję się językoznawstwem, literaturą, grą na gitarze oraz branżą gier.

Zobacz posty autora


Artykuły które mogą Ci się spodobać

    Formularz kontaktowy

    Wybierz odpowiednią opcję aby przejść do formularza kontaktowego. Odpowiemy najszybciej jak to możliwe!

    klient-indywidualnyklient-biznesowyreseller

    Dane kontaktowe




    stalynowy