Przedsiębiorstwa wykorzystują rozwiązania Internetu rzeczy, ale są zdezorientowane w kwestii osiąganych celów

Organizacje są coraz bardziej entuzjastycznie nastawione do szans, jakie daje Internet rzeczy i tego, co mogą dzięki niemu osiągnąć. Ale ta obfitość możliwości jest ograniczana przez obawy o to, jak osiągnąć cele firmowe i które rozwiązania pozwolą je osiągnąć — zgodnie z wynikami badań przeprowadzonych przez Informa Engage dla Longview IoT, przedsiębiorstwo Carnegie Technologies.

„Internet rzeczy pozostaje wyrzutem sumienia organizacji i przedsiębiorstw” — twierdzi Brad Bush, dyrektor zarządzający Longview IoT. —  „Chcą jak najszybciej wprowadzić ofertę Internetu rzeczy i czerpać realne korzyści, ale ich plany są torpedowane przez brak rozwiązań, które pomogłyby im w szybkim osiągnięciu celów. Wyniki badania wskazują, że rynek potrzebuje właściwych partnerów z zestawem wszechstronnych rozwiązań przynoszących odpowiedź na większość pytań i działających wraz z wyjęciem ich z opakowania w określonym zastosowaniu, które im przyświeca”.

Niejednoznaczność towarzyszy Internetowi rzeczy i korzyściom, które się z nim wiążą, nawet jeżeli 84% respondentów wprowadziło tę technologię, a większość utrzymuje wewnętrzne zespoły skupione na zadaniach powiązanych z Internetem rzeczy. Przeciwnie do tego, co miało miejsce w przeszłości, kiedy większość wykazywała się sceptycyzmem względem tych rozwiązań, tylko 3% respondentów w ostatnim badaniu „odrzuciło Internet rzeczy jako przemijającą modę — jest to znak, że organizacje poważnie podchodzą do jego potencjału, aby zapracować na znaczące wyniki biznesowe”.

Najważniejszymi przeszkodami dla przedsiębiorstw są koszty, wymieniane przez 37% respondentów: bezpieczeństwo (37%), brak wiedzy (36%) i niedostateczne zrozumienie korzyści (35%). Niemniej jednak problemy takie jak infrastruktura i operacyjność oraz niezdefiniowane standardy są lepiej rozpowszechnione po wprowadzeniu technologii.

Firmy branży IT pozostają w awangardzie, prowadząc w zakresie wdrażania rozwiązań — 31% już wdrożyło Internet rzeczy; następne w kolejności są przemysł wytwórczy(11%), służba zdrowia (7%), konsulting (6%) i finanse/bankowość (6).

Przedsiębiorstwa najwyraźniej preferują zogniskowanie uwagi na zastosowaniu technologii w zakresie tworzenia harmonogramów i wydajności personelu (73%) lub zwiększaniu wewnątrz firmowej konkurencyjności, mimo iż technologia ma tyle do zaoferowania. Jak dotąd podmioty wprowadzające Internet rzeczy mają nadzieję na znaczne poprawy wskaźników — ogólną poprawę operacyjną (59%), oszczędność kosztów (48%), lepszą wydajność (43%), ograniczone czasy przestoju (41%), poprawione śledzenie pracowników i wyposażenia (37%) lub konserwację zapobiegawczą (30%).

61% przepytanych menedżerów wyższego szczebla kierowniczego wierzy, że nadal muszą się wiele nauczyć na temat oczekiwań swoich organizacji w odniesieniu do implementacji tej technologii, co potwierdza konkluzje badania, że korzyści płynące z Internetu rzeczy nie zostały jeszcze do końca zrozumiane. Dzięki zastosowaniu zdalnego monitoringu, Internet rzeczy może pomóc przedsiębiorstwom w podejmowaniu inteligentniejszych decyzji w zakresie poprawionej wydajności i ograniczania kosztów; „ale kiedy zostali zapytani o listę celów dla implementacji, respondenci nadają wyższy priorytet kwestiom bardziej ogólnikowym, wymieniając cele takie jak: ograniczenie kosztów, produktywność i wydajność operacyjna” — zgodnie z konkluzjami badania.

guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments