Sieć restauracji Checkers ostrzega klientów, że hackerzy przechwycili ich karty kredytowe

„Szalenie dobre jedzenie” kosztuje. Checkers, restauracja typu Drive-In, zarządzająca jedną z największych sieci restauracji tego rodzaju w USA i reklamująca się hasłem „szalenie dobre jedzenie” ostrzega klientów, że hackerzy uciekli z danymi ich kart kredytowych.

W komunikacie podano, że to długofalowe oszustwo zaczęło się już w 2015 roku, kiedy to hackerzy zainfekowali system punktów sprzedaży (PoS) złośliwym oprogramowaniem, mającym na celu zbieranie informacji zakodowanych na paskach magnetycznych kart płatniczych. Lista restauracji, które znalazły się na celowniku, wraz z przybliżonym okresem trwania procederu, znajduje się tu. Około 15% restauracji Checkers ucierpiało z powodu tego oszustwa.

Przez ponad trzy lata atakujący sczytywali we wspomnianych miejscach dane z kart kredytowych klientów, uzyskując dostęp do imienia i nazwiska właściciela, numeru karty płatniczej, kodu weryfikacyjnego z karty oraz daty jej ważności.

W komunikacie otrzymujemy informację, iż „po odkryciu problemu, szybko zaangażowaliśmy wiodących ekspertów w zakresie ochrony danych, którzy przeprowadzili wnikliwe dochodzenie, współpracując w tym celu z restauracjami, które znalazły się na celowniku przestępców oraz z organami ścigania”.

Ponadto czytamy następujące oświadczenie: „Z uwagi na to, że nie wiemy, które konkretnie karty padły ofiarą procederu, zachęcamy gości, którzy mogli znaleźć się na celowniku przestępców do sprawdzenia wyciągów z kart, których mogli używać w jednej z restauracji Checkers lub Rally, gdzie miały miejsce opisywane działania.”

Sieć Checkers radzi klientom, by, jeśli zauważą jakiejkolwiek niepokojące pozycje na wyciągach z kart kredytowych, skontaktowali się z bankami bądź instytucjami, które je wystawiły. Klienci, którzy padli ofiarą oszustwa powinni pamiętać, iż zgodnie z prawem USA przysługuje im dostęp do jednego darmowego raportu kredytowego wystawianego przez każdą z trzech ogólnokrajowych agencji sprawozdawczych: Equifax, Experian i TransUnion.

guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments