Google zmienia decyzję o wycofaniu plików cookie stron trzecich
Piotr R
29 lipca 2024
Googlezmieniło swoje stanowisko w sprawie plików cookie podmiotów trzecich i postanowiło, że będzie na nie zezwalać, pozostawiając decyzję o ich wykorzystaniu poszczególnym użytkownikom.
Pliki cookie stron trzecich istnieją od dawna i mają swoje zastosowania. Pozwalają również reklamodawcom i innym firmom śledzić użytkowników podczas ich poruszania się, co ułatwia dostosowywanie reklam. Za każdym razem, gdy szukasz przedmiotu na stronie internetowej i reklamy tego przedmiotu zaczynają się wyświetlać na innych stronach, winne są pliki cookie stron trzecich.
Wycofanie plików cookie – dlaczego zmieniono decyzję?
Porzucenie plików cookie stron trzecich było częścią inicjatywy Google Privacy Sandbox, ale okazuje się, że mają one pewne potrzebne funkcjonalności. Co ważniejsze, reklamodawcy byliby poważnie dotknięci.
„Wczesne testy przeprowadzone przez firmy zajmujące się technologią reklamową, w tym Google, wykazały, że interfejsy API Privacy Sandbox mają potencjał do osiągnięcia takich wyników” — powiedział wiceprezes Privacy Sandbox w Google, Anthony Chavez.
„I spodziewamy się, że ogólna wydajność korzystania z interfejsów API Privacy Sandbox poprawi się z czasem, w miarę jak wzrośnie adopcja w branży. Jednocześnie zdajemy sobie sprawę, że ta zmiana wymaga znacznej pracy wielu uczestników i będzie miała wpływ na wydawców, reklamodawców i wszystkich zaangażowanych w reklamę online” – dodał.
Pierwotny plan zakładał wprowadzenie niezbędnych zmian tylko dla 1% użytkowników w 2024 r., ale plan ten nie jest już realizowany
„Zamiast wycofywać pliki cookie innych firm, wprowadzilibyśmy w Chrome nowe rozwiązanie, które pozwoliłoby użytkownikom podejmować świadome decyzje dotyczące przeglądania stron internetowych i które mogliby w każdej chwili zmienić” – dodał Chavez.
Zasadniczo użytkownicy będą musieli zdecydować, czy chcą zachować te pliki cookie, ale sposób wdrożenia tej funkcji pozostaje niejasny.
Pamiętaj, że Twoje dane to obecnie bardzo cenny zasób, dlatego warto, abyś zadbał o ich bezpieczeństwo. Jeśli chcesz wiedzieć, w jaki sposób możesz podnieść swój poziom cyberbezpieczeństwa za pomocą systemów antywirusowych Bitdefender, to sprawdź tę stronę.
Account Manager, od ponad roku pracuję w branży IT i od ponad 5 lat jestem copywriterem. Do moich zadań należy nawiązywanie współpracy partnerskich, pisanie i redagowanie tekstów, kontakt z dziennikarzami, tworzenie notatek prasowych oraz zamieszczanie ich na stronach internetowych i w naszych mediach społecznościowych. Wcześniej byłem przez kilka lat związany z branżą OZE oraz z technologiami telemetrycznymi i elektronicznymi. Interesuję się językoznawstwem, literaturą, grą na gitarze oraz branżą gier.