Jak naprawić problem “Nie można ustanowić połączenia z usługami w chmurze”
Arkadiusz K
10 października 2023
W tym artykule opiszemy w jaki sposób możesz rozwiązać problem połączenia z usługami w chmurze.
Usługi Bitdefendera w Chmurze (Bitdefender Cloud Services) ciągle analizują nowe zagrożenia i pobierają informację z globalnej sieci punktów końcowych, aby natychmiastowo reagować na zagrożenia.
Moduły Antymalware, Antyphishing i Kontrola Zawartości komunikują się z Usługami Bitdefendera w Chmurze, aby chronić Twoją firmę przed najnowszymi zagrożeniami, atakami phishingowymi, kategoryzować strony internetowe i szybko eliminować fałszywe alarmy (false positive).
W niektórych sytuacjach agent zainstalowany na punkcie końcowym może wyświetlać następujący komunikat “Nie można ustanowić połączenia z Usługami w Chmurze. Nie jesteś w pełni chroniony. Skontaktuj się z administratorem systemu. “
Możliwe przyczyny:
Porty 80 i 443 wymagane do komunikacji z usługami w chmurze są zablokowane.
Oprogramowanie lub rozwiązanie sprzętowe blokuje komunikację z adresem nimbus.bitdefender.net.
Nieprawidłowa konfiguracja proxy w polityce lub inne problemy z działaniem proxy.
Na punkcie końcowym nie ma certyfikatu thawte_Primary_Root_CA.
Relay nie jest skonfigurowany jako pośrednik w komunikacji z Usługami Bitdefendera w Chmurze (Środowiska Offline).
Punkt końcowy nie ma dostępu do Internetu.
Sposób naprawy:
1. Sprawdź czy porty 80 i 443 są otwarte w Twojej sieci.
Upewnij się, że Telnet jest zainstalowany na danym punkcie końcowym.
Jeżeli uda się nawiązać połączenie to okno wiersza poleceń stanie się puste. W przeciwnym wypadku sprawdź czy żadne rozwiązanie nie filtruje ruchu, punkt końcowy ma połączenie z Internetem lub czy Proxy bądź Relay są prawidłowo skonfigurowane w polityce.
2. Sprawdź czy na punkcie końcowym jest zainstalowany certyfikat thawte_Primary_Root_CA.
Otwórz Menu Start
Wpisz certmgr.msc i naciśnij Enter.
W zakładce Certyfikaty – bieżący użytkownik kliknij Zaufane główne urzędy certyfikacji.
Kliknij Certyfikaty i wyszukaj thawte_Primary_Root_CA.
Starszy serwisant, zajmuję się obsługą zgłoszeń serwisowych klientów indywidualnych i biznesowych. Zajmuję się również tłumaczeniami związanymi z interfejsem programu Bitdefender. Po godzinach pasjonat sprzętu komputerowego i nowinek ze świata technologii.