Telnet – jak sprawdzić połączenie z serwerem licencyjnym
Aby mieć możliwość sprawdzenia, czy w sieci nie występuje problem z połączeniem, Administrator musi wykonać test połączenia za pomocą usługi Telnet wbudowanej w system Windows.
Usługa Telnet jest domyślnie wyłączona w w systemie Windows dlatego trzeba ją do niego doinstalować.
1. Na początek w systemie Windows należy przejść do Aplikacje i funkcje.
2. Następnie w prawym górnym rogu przejść do Programy i funkcje.
3. W nowo otwartym oknie, przejść do Włącz lub wyłącz funkcje systemu Windows znajdujące się po lewej stronie tego okna.
4. Następnie trzeba odszukać na liście Klient Telnet, zaznaczyć polę wyboru obok niego i potwierdzić klikając OK.
Klient zostanie dodany do systemu Windows.
6. Aby sprawdzić połączenie z serwerem licencyjnym w chmurze należy uruchomić nowo dodaną usługę Telnet, wpisując jej nazwę w wyszukiwarce.
7. Aby sprawdzić połączenie z serwerem licencyjnym Bitdefender GravityZone:
DLA KONSOLI W CHMURZE (logowanie za pomocą adresu https://gravityzone.bitdefender.com):
open lv2.bitdefender.com 80
DLA KONSOLI LOKALNEJ ON-PREMISE (logowanie za pomocą adresu IP przypisanego do urządzenia GravityZone w sieci lokalnej):
open lv2.bitdefender.com 443
UWAGA:
– Jeśli połączenie nie jest blokowane Telnet nie zwróci wyniku. Będzie widoczna migająca biała kreseczka.
– Jeżeli połączenie z wpisanym adresem jest blokowane, wyświetli się informacja o braku połączenia. Należy wtedy sprawdzić, czy w sieci lokalnej nie znajduje się urządzanie typu UTM lub Firewall, które może ten ruch blokować. Podany wyżej ruch sieciowy musi zostać dopuszczony na tym urządzeniu.