Tworzenie backupu bazy danych w konsoli lokalnej Bitdefender GravityZone
Krzysztof B.
16 lutego 2024
Ten artykuł opisuje jak możesz utworzyć kopię zapasową konfiguracji konsoli lokalnej Bitdefender GravityZone. Dzięki niej możesz przenieść swoje ustawienia do świeżo wdrożonego urządzenia wirtualnego.
Tworzenie kopii zapasowej bazy danych
Przejdź do strony Konfiguracja w konsoli lokalnej i kliknij zakładkę Kopia zapasowa. Kliknij przycisk Zrób kopię teraz w górnej części tabeli.
Pojawi się okno konfiguracji.
Wybierz lokalizację, w której zostanie zapisane archiwum kopii zapasowych:
– Lokalny, do zapisywania backupu na bezpośrednio na urządzeniu GravityZone. W tym przypadku musisz określić ścieżkę do konkretnego katalogu na dysku urządzenia GravityZone, w którym zostanie zapisane archiwum.
Maszyna wirtualna GravityZone ma strukturę katalogów Linux. Można na przykład wybrać utworzenie kopii zapasowej w katalogu tmp. W takim przypadku wpisz /tmp w polu Ścieżka.
– FTP, do zapisywania backupu na serwerze FTP. W takim przypadku wprowadź jego dane w odpowiednich polach.
– Sieć, do zapisywania backupu w udziale sieciowym. W takim przypadku wprowadź ścieżkę do wybranej lokalizacji sieciowej (na przykład \\komputer\folder), nazwę domeny i poświadczenia użytkownika domeny.
Kliknij przycisk Wygeneruj. Powiadomienie poinformuje, czy określone ustawienia są prawidłowe, czy nie.
Aby utworzyć kopię zapasową, wszystkie ustawienia muszą być prawidłowe.
Do listy zostanie dodany nowy wpis. Sprawdź status backupu. Po zakończeniu tworzenia, archiwum tgz znajdziesz we wskazanej lokalizacji.
Zaplanowane tworzenie kopii zapasowej bazy danych
Na stronie Konfiguracja w konsoli kliknij zakładkę Kopiazapasowa.
Kliknij przycisk Ustawienia w górnej części tabeli.
Pojawi się okno konfiguracji.
Zaznacz Harmonogram Kopii Zapasowej.
Skonfiguruj częstotliwość tworzenia backupu (codziennie, co tydzień lub co miesiąc) i godzinę rozpoczęcia.
Na przykład możesz zaplanować wykonanie kopii zapasowej co tydzień, w każdy piątek, zaczynając od 22:00.
Skonfiguruj zaplanowaną lokalizację dla archiwum backupu.
– Lokalny, do zapisywania backupu na bezpośrednio na urządzeniu GravityZone. W tym przypadku musisz określić ścieżkę do konkretnego katalogu na dysku urządzenia GravityZone, w którym zostanie zapisane archiwum.
Maszyna wirtualna GravityZone ma strukturę katalogów Linux. Można na przykład wybrać utworzenie kopii zapasowej w katalogu tmp. W takim przypadku wpisz /tmp w polu Ścieżka.
– FTP, do zapisywania backupu na serwerze FTP. W takim przypadku wprowadź jego dane w odpowiednich polach.
– Sieć, do zapisywania backupu w udziale sieciowym. W takim przypadku wprowadź ścieżkę do wybranej lokalizacji sieciowej (na przykład \\komputer\folder), nazwę domeny i poświadczenia użytkownika domeny.
Kliknij przycisk Testuj. Powiadomienie poinformuje, czy określone ustawienia są prawidłowe, czy nie.
Aby utworzyć backup, wszystkie ustawienia muszą być prawidłowe.
Kliknij Zapisz, aby utworzyć zaplanowaną kopię zapasową.
Pochodzę z Gdyni i jestem certyfikowanym inżynierem produktów z rodziny Bitdefender. Na co dzień zajmuję się pomocą techniczną wersji biznesowej GravityZone.