W tym artykule opiszemy jak odinstalować rolę z konsoli lokalnej Bitdefender GravityZone.
Pamiętaj, że środowisko GravityZone wymaga co najmniej jednej instancji roli Bazy Danych, Serwera Komunikacji, Serwera Aktualizacji i Konsoli Internetowej.
Usuwaj role tylko wtedy gdy Cię o to poprosimy w ramach czynności serwisowych lub jeżeli masz tzw. rozproszone środowisko – tj. korzystasz z wielu maszyn wirtualnych i niektóre role są zbędnie na nich zainstalowane.
Usuwanie ról
Aby usunąć rolę z konsoli on-premise:
1. Zaloguj się do swojej konsoli poświadczeniami użytkownika bdadmin.
2. Przejdź do Advanced Settings.
3, Przejdź do Install/Uninstall Roles.
4. Przejdź do Add or remove roles.
5. Wybierz z listy rolę, którą chcesz odinstalować.
Zauważ, że zainstalowane role są oznaczone gwiazdką (*).
Kliknij spację na wybranej roli, aby usunąć gwiazdkę i naciśnij TAB by przejść do pola OK. Naciśnij Enter.
Na tym przykładzie usuniemy z konsoli Serwer Incydentów.
6. Konsola wyświetli Ci komunikat informujący o usunięciu ról. Wybierz Yes aby kontynuować.
7. Rozpocznie się proces usuwania roli z konsoli. Może to zająć do kilku minut.
Konsola nie wyświetli Ci żadnego komunikatu o pomyślnym zakończeniu usuwania roli.
Jeżeli chcesz sprawdzić czy rola została usunięta, przejdź do Advanced Settings > Install/Uninstall Roles > Show locally installes roles lub Show all installed roles.
Jak możesz zobaczyć na powyższym zrzucie ekranu, rola Serwera Incydentów została odinstalowana z naszej konsoli.
Starszy serwisant, zajmuję się obsługą zgłoszeń serwisowych klientów indywidualnych i biznesowych. Zajmuję się również tłumaczeniami związanymi z interfejsem programu Bitdefender. Po godzinach pasjonat sprzętu komputerowego i nowinek ze świata technologii.