Rozwiązywanie problemu przy aktualizacji klienta Bitdefender Endpoint Tools – błąd 1011 Ważne: Ten artykuł dotyczy Bitdefender Enpoint Security Tools na systemach Windows, Linux i Mac OS. Błąd 1011 polega na przekroczeniu czasu połączenia urządzeń wejścia/wyjścia (I/O timeout) i występuję kiedy punkt końcowy nie może połączyć się z dedykowanym serwerem aktualizacji w określonym czasie.
Powody występowania: – serwer aktualizacji jest offline, – port 7074 serwera aktualizacji jest zablokowany, – punkt końcowy nie ma dostępu do lokalizacji sieciowej serwera aktualizacji,
Sposoby rozwiązania problemu: Ponieważ jest to problem z łącznością, musisz uruchomić szereg testów, aby zobaczyć, gdzie dokładnie występuje problem:
– sprawdź czy serwer aktualizacji jest online poprzez wykonanie następujących czynności: a) jeśli serwerem aktualizacji jest relay, sprawdź czy usługa epupdateserver.exe jest uruchomiona. Jeśli nie, to możesz ją uruchomić w systemie poprzez Usługi
b) jeśli serwer aktualizacji jest zlokalizowany na serwerze lokalnym GravityZone (appliance) lub Relayu na Linuxie, możesz spróbować zrestartować usługę poprzez wpisanie następującej komendy: sudo service arrakis restart
– Z punktu końcowego sprawdź, czy możesz pingować serwer aktualizacji: ping ip_update server 7074
– Sprawdź, czy port 7074 jest osiągalny z punktu końcowego, wysyłając polecenie telnet: telnet ip_updateserver 7074
– Otwórz port 7074, jeśli jest zamknięty na serwerze aktualizacji.
W przypadku kiedy problemy dalej występują zgłoś go do pomocy technicznej na adres: serwis@bitdefender.pl
Pochodzę z Gdyni i jestem certyfikowanym inżynierem produktów z rodziny Bitdefender. Na co dzień zajmuję się pomocą techniczną wersji biznesowej GravityZone.