Bitdefender Endpoint Security Tools – błąd 1011

Rozwiązywanie problemu przy aktualizacji klienta Bitdefender Endpoint Tools – błąd 1011
Ważne: Ten artykuł  dotyczy Bitdefender Enpoint Security Tools na systemach Windows, Linux i Mac OS. Błąd 1011 polega na przekroczeniu czasu połączenia urządzeń wejścia/wyjścia (I/O timeout) i występuję kiedy punkt końcowy nie może połączyć się z  dedykowanym serwerem aktualizacji w określonym czasie.
 
Powody występowania:
– serwer aktualizacji jest offline,
– port 7074 serwera aktualizacji jest zablokowany,
– punkt końcowy nie ma dostępu do lokalizacji sieciowej serwera aktualizacji,
 
Sposoby rozwiązania problemu:
Ponieważ jest to problem z łącznością, musisz uruchomić szereg testów, aby zobaczyć, gdzie dokładnie występuje problem:
 
– sprawdź czy serwer aktualizacji jest online poprzez wykonanie następujących czynności:
a) jeśli serwerem aktualizacji jest relay, sprawdź czy usługa epupdateserver.exe jest uruchomiona. Jeśli nie, to możesz ją uruchomić w systemie poprzez Usługi
 
b) jeśli serwer aktualizacji jest zlokalizowany na serwerze lokalnym GravityZone (appliance) lub Relayu na Linuxie, możesz spróbować zrestartować usługę poprzez wpisanie następującej komendy:
sudo service arrakis restart
 
– Z punktu końcowego sprawdź, czy możesz pingować serwer aktualizacji:
ping ip_update server 7074
 
– Sprawdź, czy port 7074 jest osiągalny z punktu końcowego, wysyłając polecenie telnet:
telnet ip_updateserver 7074
 
– Otwórz port 7074, jeśli jest zamknięty na serwerze aktualizacji.
 
W przypadku kiedy problemy dalej występują zgłoś go do pomocy technicznej na adres: serwis@bitdefender.pl