Co zrobić, gdy urządzenia zastępują się wzajemnie w Bitdefender Central (urządzenia nie wyświetlają się jednocześnie)

Co zrobić, gdy urządzenia zastępują się wzajemnie w Bitdefender Central (urządzenia nie wyświetlają się jednocześnie)

Sytuacje, w których urządzenia zastępują się wzajemnie w Bitdefender Central (nie wyświetlają się jednocześnie) pojawia się, gdy dwa lub więcej systemów dzieli ten sam adres MAC. Jest to jedynie błąd wizualny, który jest wyświetlany w Bitdefender Central, nie mający wpływu na bezpieczeństwo urządzeń.

Obecnie, jeśli dwa lub więcej komputerów dzieli ten sam adres MAC w każdej sieci (fizycznej lub wirtualnej), Bitdefender Central identyfikuje je jako te same urządzenie, oraz wyświetla tylko jedno w tym samym czasie w zakładce Moje urządzenia. Jest to sytuacja powszechna wśród środowisk wirtualnych (np. VMware, VirtualBox, Parallels, Bootcamp itp.), oraz przy użyciu oprogramowania VPN , które generują ten sam adres MAC dla wszystkich urządzeń. Jednak nie ogranicza się to do tego rodzaju oprogramowania.

Aby dowiedzieć się, czy tak jest, wykonaj następujące kroki:

Na urządzeniach z Windows

1. Otwórz Wiersz Polecenia: kliknij menu Start, wpisz cmd, a następnie wciśnij klawisz ENTER.
2. Wpisz
ipconfig /all w czarnym oknie wiersza poleceń, które pojawia się po wciśnięciu klawisza ENTER.
3. Porównaj liczbę wyświetlaną obok adresu fizycznego dla każdej sieci na liście na obu komputerach.

– Na urządzeniach macOS

1. Kliknij na ikonę Finder w swoim docku.
2. Wybierz
Idź.
3. Kliknij w
Narzędzia.
4. Kliknij dwukrotnie na
Terminal.
5. Wpisz „
ifconfig -a w Terminalu, a następnie wciśnij klawisz RETURN / ENTER.
6. Porównaj liczbę wyświetlaną obok
ether dla każdej sieci na liście, na obu komputerach.

Jako obejście, możesz odinstalować program, który wygenerował identyczny adres MAC, oraz zainstalować go ponownie, po ponownej instalacji Bitdefendera na jednym z systemów.

WAŻNE: Jeżeli nie chcesz odinstalować swojego wirtualnego adaptera / VPN, możesz spróbować następującego obejścia:

1. Otwórz Bitdefendera i przejdź do zakładki Moje Konto.
2. Kliknij Zmień konto, a następnie zaloguj się do Bitdefender Central przy użyciu tego samego konta.
3. Usuń urządzenie w oknie
Moje Urządzenia.
4. Następnie wróć na pulpit:

– Dla Windows

a. Przejdź do Połączenia Sieciowe.
b. Kliknij prawym klawiszem na każde wirtualne adaptery (VMware, VirtualBox itp.) i wyłącz je. To powinno usunąć zduplikowany zapis adresu MAC w systemie.
c. Aby potwierdzić, możesz uruchomić Wiersz polecenia (otwórz Start menu, wpisz cmd i kliknij Wiersz poleceń). W Wierszu poleceń wpisz ipconfig /all i sprawdź, czy problematyczny MAC jest wciąż na liście.

– Dla macOS

a. Kliknij ikonę Apple w lewym, górnym rogu ekranu i wybierz „Ustawienia systemu”.
b. Kliknij ikonę „Sieć”, aby otworzyć panel Ustawienia sieciowe.
c. Kliknij „Ethernet” po lewej stronie okna. Musisz wyłączyć wirtualne adaptery / VPN.
d. Kliknij przycisk w kształcie koła zębatego obok znaku minus w lewym, dolnym rogu okna, a następnie kliknij „Unieruchom usługę”.
e. Kliknij przycisk „Zastosuj”, aby wyłączyć NIC.

5. Otwórz Bitdefendera i przejdź do okna Moje Konto.
6. Zaloguj się ponownie z poświadczeniami konta Central. Oba urządzenia będą zapełniać jednocześnie konto Central.

Źródło: https://www.bitdefender.com/consumer/support/answer/8155/