Ten artykuł ma zastosowanie do Endpoint Security, Bitdefender Endpoint Security Tools (dla Windows i Linux) i Endpoint security dla Maca. Błąd 1002 oznacza, że nie można przypisać serwera i ma on miejsce kiedy endpoint nie jest w stanie przypisać nazwy hosta do oddalonego serwera aktualizacji. Jest to przeważnie problem z DNS i należy się upewnić, że endpoint potrafi prawidłowo przypisać nazwę hosta do serwera aktualizacji.
Kroki do zdiagnozowania problemów:
1. Z maszyny docelowej endpointu wyślij sygnał ping w celu uaktualnienia nazwy hosta serwera i weryfikacji, jaki adres IP jest przypisany:
Ping update_server_IP
Ping update_server_hostname
2. Jeżeli adres IP nie odpowiada adresowi przypisanemu do serwera aktualizacji, wówczas możesz spróbować wysłać następującą komendę do endpointu aby zresetować DNS:
ipconfig /flushdns
Jeżeli sytuacja powtarza się, należy uruchomić proces diagnostyki błędów na swoim serwerze DNS i upewnić się, że nazwa serwera aktualizacji jest przypisana poprawnie przez komputery w sieci. Dokładniej, należy zweryfikować wpisy w serwerze DNS i upewnić się, że one istnieją i nazwa hosta oraz adres IP są poprawne poprawne.
Dopóki nie zostanie to rozwiązane, jedyne obejście tego problemu stanowi zmiana formatu serwera aktualizacji w polityce GravityZone, z nazwy serwera na adres IP, np. 192.168.0.1:7074.
Aby przyspieszyć diagnostykę błedów, załącz również logi z support tool ze stacji roboczej, której dotyczy problem oraz z powiązanego relaya/urządzenia. Przeczytaj także ten artykuł aby nauczyć się użycia GravityZone LogCollector w celu zdiagnozowania błędów.
Nie możesz znaleźć rozwiązania dla Twojego problemu? Otwórz zgłoszenie mailowe, a odpowiemy na nie tak szybko jak to możliwe.
serwis@bitdefender.pl