Najbardziej zaawansowana aplikacja do ochrony cybernetycznej dla Androida - Bitdefender Mobile Security & Antivirus

Pobierz

W tym artykule pokażemy, jak radzić sobie z nierozwiązanymi elementami w Time Machine Backups, Boot Camp i Parallels.

Jak radzić sobie z zagrożeniami z kopii zapasowych Time Machine

System nie pozwala na usunięcie zainfekowanej zawartości kopii zapasowej bezpośrednio z Time Machine. Wykluczenie kopii zapasowych ze skanowania jest bezpieczne. Jeśli przywrócisz jakiekolwiek zainfekowane pliki z kopii zapasowej, Bitdefender Antivirus for Mac je wykryje.

Domyślnie Bitdefender nie skanuje zawartości kopii zapasowych, ale są pewne sytuacje, w których konieczne może być wykluczenie Time Machine ze skanowania.

Jak wykluczyć dysk kopii zapasowej Time Machine ze skanowania?

1. Otwórz główne okno Bitdefender.

2. Kliknij Ochrona.

3. W zakładce Antywirus przejdź do modułu Wyjątki i kliknij Otwórz.

4. W oknach wykluczeń kliknij przycisk „+” i wybierz dysk kopii zapasowej Time Machine. Alternatywnie możesz przeciągnąć dysk do listy wykluczeń.

5. Jeśli zostaniesz o to poproszony, wprowadź hasło administratora; dysk nie będzie już skanowany.

UWAGA: Jeśli używasz tego woluminu również do przechowywania, wyklucz tylko folder z kopiami zapasowymi, a nie cały wolumin.

Aby usunąć złośliwe elementy z kopii zapasowych, możesz użyć Time Machine:

UWAGA: W przeciwieństwie do starszych wersji systemu macOS, Big Sur (wersja 11.x) nie zapewnia metody usuwania migawek Time Machine.

• Kliknij ikonę Time Machine na górnym pasku menu i wybierz Wejdź do Time Machine. Jeśli menu Time Machine nie jest wyświetlane na pasku menu, kliknij ikonę Apple w lewym górnym rogu i wybierz Preferencje systemowe. Kliknij Time Machine, a następnie wybierz opcję Pokazuj Time Machine na pasku menu.

• Przejrzyj utworzone kopie zapasowe Time Machine.

• Wybierz element, który chcesz usunąć, a następnie kliknij przycisk menu Akcja, w postaci gwiazdki i wybierz Usuń wszystkie kopie zapasowe [nazwa zainfekowanego elementu].

Aby odnaleźć dokładną ścieżkę do szkodliwego elementu, sprawdź sekcję Powiadomienia w Bitdefender Antivirus for Mac.

Kliknij ikonę Bitdefender na górnym pasku menu.

• Wybierz Otwórz okno główne.

Powiadomienia o dostępie, w kolumnie Krytyczne zobaczysz pełną ścieżkę do pliku.

Time Machine local snapshots/MobileBackups/com.apple.TimeMachine.localsnapshots

Time Machine zapisuje niektóre swoje kopie zapasowe na dysku startowym, gdy dysk kopii zapasowej nie jest podłączony. Te kopie zapasowe są nazywane migawkami lokalnymi. Są one automatycznie włączane po włączeniu Time Machine i wyłączane po wyłączeniu Time Machine.

W High Sierra macOS zapisuje Lokalne Migawki inaczej niż starszy OSX i z tego powodu powinieneś wykluczyć je ze skanowania przez Bitdefender:

Przytrzymaj przyciski Command+Shift, a następnie naciśnij przycisk . (kropka).

• Umożliwi to opcję przeglądania ukrytych plików.

• Przytrzymaj klawisz Command i naciśnij spację.

• Otworzy się okno wyszukiwania Spotlight.

• Wpisz /Volumes i naciśnij Enter.

• Na razie pozostaw nowe okno otwarte.

• Otwórz główne okno Bitdefender i kliknij Ochrona.

• W zakładce Antywirus przejdź do modułu Wyjątki i kliknij Otwórz.

• Z okna Woluminy przeciągnij i upuść plik przedstawiony poniżej do okna Wyjątków Bitdefender:

com.apple.TimeMachine.localsnapshots

Powinieneś zobaczyć nowy wpis na liście Wykluczeń.

• Przytrzymaj przyciski Command+Shift i naciśnij . (kropka) ponownie, aby wyłączyć opcję przeglądania ukrytych plików.

• Uruchom ponownie komputer i sprawdź, czy problem nadal występuje.

W przypadku starszego systemu OSX te migawki należy usunąć, wykonując czynności opisane poniżej:

1. Kliknij ikonę Apple w lewym górnym rogu ekranu.

2. Kliknij Preferencje systemowe.

3. Wybierz Time Machine.

4. Odznacz opcję Automatycznie utwórz kopię zapasową (dla Sierra) lub Wyłącz Time Machine (dla starszych wersji macOS).

5. Uruchom ponownie system. Po ponownym uruchomieniu wszystkie lokalne migawki zostaną usunięte.

6. Teraz ponownie aktywuj Time Machine.

Źródło: https://www.bitdefender.com/consumer/support/answer/1938/

Dane kontaktowe:

Sklep internetowy

sklep@bitdefender.pl

Pomoc techniczna

pomoc@bitdefender.pl

Marketing

promocje@marken.com.pl

Centrala

kontakt@marken.com.pl

    Formularz kontaktowy

    Wybierz odpowiednią opcję aby przejść do formularza kontaktowego. Odpowiemy najszybciej jak to możliwe!

    klient-indywidualnyklient-biznesowyreseller

    Dane kontaktowe




    stalynowy