FAQ – Produkty dla firmy (biznesowe) :
- Jak skonfigurować uwierzytelnianie dwuskładnikowe dla konsoli Cloud przy pomocy aplikacji Google Authenticator
- Jak usunąć przestarzałe punkty końcowe w konsoli GravityZone (konsola w chmurze)
- Jak cicho odinstalować chronionego hasłem agenta Endpoint Security dla MacOS
- Najczęściej zadawane pytania dotyczące migracji do Bitdefender Endpoint Security Tools w wersji 7
- Wsparcie Bitdefender Endpoint Security Tools dla urządzeń z procesorem Apple M1
- Jak zaktualizować TLS do wersji 1.2 oraz dlaczego jest to istotne dla funkcjonalności Bitdefender Endpoint Security Tools?
- Jak ręcznie zaktualizować Bitdefender Endpoint Security Tools (BEST)
- Telnet – Jak sprawdzić połączenie z serwerem licencyjnym
- Wsparcie Bitdefender dla przestarzałych rozszerzeń jądra w macOS
- Lista zmian dla aktualizacji z Marca 2020 – GravityZone (wersja Cloud)
Przegląd
Usługi chmurowe Bitdefender nieustannie analizują zagrożenia w środowisku naturalnym, oraz informacje o zagrożeniach z globalnej sieci chronionych punktów końcowych Bitdefender, aby natychmiast reagować na pojawiające się zagrożenia. Moduły Antymalware, Antyphishing, oraz Content Control sprawdzają z usługami chmury Bitdefender, aby chronić się przed najnowszymi zagrożeniami, atakami typu phishing lub kategoryzować strony internetowe, a także szybko eliminować fałszywe alarmy.
W niektórych sytuacjach, agent Bitdefender zainstalowany na punkcie końcowym może wskazać następujący problem bezpieczeństwa: “Połączenie z usługami chmurowymi nie może zostać nawiązane. Nie jesteś w pełni chroniony. Proszę skontaktować się z administratorem systemu.
Możliwe przyczyny:
– Porty 443 i 80, wymagane do komunikacji z Usługami Chmurowymi Bitdefender, są zamknięte.
– Zapora sieciowa blokuje połączenie z Usługami Chmurowymi Bitdefender, z adresem:
nimbus.bitdefender.net.
– Używane proxy jest błędnie skonfigurowane w polityce lub ma inne problemy.
– Na punkcie końcowym brakuje certyfikatu thawte_Primary_Root_CA
– Relay nie jest skonfigurowany w polityce jako proxy, do komunikacji z Usługami Chmurowymi Bitdefendera (dla środowisk offline).
– Punkt końcowy nie ma dostępu do internetu.
Rozwiązanie
Sprawdź czy porty 443, oraz 80 są otwarte:
1. Upewnij się, że telnet jest zainstalowany na komputerze.
2. Otwórz wiersz polecenia.
3. Uruchom komendy:
telnet nimbus.bitdefender.net 443
telnet nimbus.bitdefender.net 80
Jeśli połączenie się powiedzie, okno polecenia zostanie puste.
W przeciwnym razie, upewnij się, że zapora sieciowa lub rozwiązanie filtrowania treści nie blokuje dostępu, punkt końcowy ma aktywne połączenie internetowe, komunikacja proxy jest funkcjonalna i skonfigurowana w stosowanej polityce.
Sprawdź czy certyfikat thawte_Primary_Root_CA jest obecny na punkcie końcowym:
Wciśnij klawisz z logo Windows.
2. Wpisz certmgr.msc i wciśnij Enter.
3. Pod Certyfikaty – Bieżący Użytkownik kliknij Zaufane główne urzędy certyfikacji.
4. Kliknij Certyfikaty i wyszukaj thawte_Primary_Root_CA.
Jeśli brakuje certyfikatu, zajrzyj do tego artykułu Microsoft.
Po więcej informacji na temat portów Bitdefender GravityZone zajrzyj do tego artykułu.
Źródło: https://www.bitdefender.com/support/troubleshoot-the-the-connection-to-the-cloud-services-could-not-be-established-error-message-2403.html