Usługi chmurowe Bitdefender nieustannie analizują zagrożenia w środowisku naturalnym, oraz informacje o zagrożeniach z globalnej sieci chronionych punktów końcowych Bitdefender, aby natychmiast reagować na pojawiające się zagrożenia. Moduły Antymalware, Antyphishing, oraz Content Control sprawdzają z usługami chmury Bitdefender, aby chronić się przed najnowszymi zagrożeniami, atakami typu phishing lub kategoryzować strony internetowe, a także szybko eliminować fałszywe alarmy.
W niektórych sytuacjach, agent Bitdefender zainstalowany na punkcie końcowym może wskazać następujący problem bezpieczeństwa: “Połączenie z usługami chmurowymi nie może zostać nawiązane. Nie jesteś w pełni chroniony. Proszę skontaktować się z administratorem systemu.
Możliwe przyczyny:
– Porty 443 i 80, wymagane do komunikacji z Usługami Chmurowymi Bitdefender, są zamknięte.
– Zapora sieciowa blokuje połączenie z Usługami Chmurowymi Bitdefender, z adresem:
nimbus.bitdefender.net.
– Używane proxy jest błędnie skonfigurowane w polityce lub ma inne problemy.
– Na punkcie końcowym brakuje certyfikatu thawte_Primary_Root_CA
– Relay nie jest skonfigurowany w polityce jako proxy, do komunikacji z Usługami Chmurowymi Bitdefendera (dla środowisk offline).
– Punkt końcowy nie ma dostępu do internetu.