Jak rozwiązać problemy z błędem „Połączenie z usługami chmurowymi nie może zostać nawiązane”

Jak rozwiązać problemy z błędem "Połączenie z usługami chmurowymi nie może zostać nawiązane"

Przegląd

Usługi chmurowe Bitdefender nieustannie analizują zagrożenia w środowisku naturalnym, oraz informacje o zagrożeniach z globalnej sieci chronionych punktów końcowych Bitdefender, aby natychmiast reagować na pojawiające się zagrożenia. Moduły Antymalware, Antyphishing, oraz Content Control sprawdzają z usługami chmury Bitdefender, aby chronić się przed najnowszymi zagrożeniami, atakami typu phishing lub kategoryzować strony internetowe, a także szybko eliminować fałszywe alarmy.

W niektórych sytuacjach, agent Bitdefender zainstalowany na punkcie końcowym może wskazać następujący problem bezpieczeństwa: „Połączenie z usługami chmurowymi nie może zostać nawiązane. Nie jesteś w pełni chroniony. Proszę skontaktować się z administratorem systemu.

Możliwe przyczyny:

– Porty 443 i 80, wymagane do komunikacji z Usługami Chmurowymi Bitdefender, są zamknięte.
– Zapora sieciowa blokuje połączenie z Usługami Chmurowymi Bitdefender, z adresem:
nimbus.bitdefender.net.
– Używane proxy jest błędnie skonfigurowane w polityce lub ma inne problemy.
– Na punkcie końcowym brakuje certyfikatu thawte_Primary_Root_CA
– Relay nie jest skonfigurowany w polityce jako proxy, do komunikacji z Usługami Chmurowymi Bitdefendera (dla środowisk offline).
– Punkt końcowy nie ma dostępu do internetu.

Rozwiązanie

Sprawdź czy porty 443, oraz 80 są otwarte:

1. Upewnij się, że telnet jest zainstalowany na komputerze.
2. Otwórz wiersz polecenia.
3. Uruchom komendy:
telnet nimbus.bitdefender.net 443
telnet nimbus.bitdefender.net 80

Jeśli połączenie się powiedzie, okno polecenia zostanie puste.

W przeciwnym razie, upewnij się, że zapora sieciowa lub rozwiązanie filtrowania treści nie blokuje dostępu, punkt końcowy ma aktywne połączenie internetowe, komunikacja proxy jest funkcjonalna i skonfigurowana w stosowanej polityce.

Sprawdź czy certyfikat thawte_Primary_Root_CA jest obecny na punkcie końcowym:

  1. Wciśnij klawisz z logo Windows.
    2. Wpisz
    certmgr.msc i wciśnij Enter.
    3. Pod
    Certyfikaty – Bieżący Użytkownik kliknij Zaufane główne urzędy certyfikacji.
    4. Kliknij
    Certyfikaty i wyszukaj thawte_Primary_Root_CA.

Jeśli brakuje certyfikatu, zajrzyj do tego artykułu Microsoft.
Po więcej informacji na temat portów Bitdefender GravityZone zajrzyj do tego artykułu.

Źródło: https://www.bitdefender.com/support/troubleshoot-the-the-connection-to-the-cloud-services-could-not-be-established-error-message-2403.html