Jak rozwiązywać problemy z nieudanymi aktualizacjami Bitdefender za pomocą Wireshark

Jak rozwiązywać problemy z nieudanymi aktualizacjami Bitdefender za pomocą Wireshark

Kontekst

Gdy produkt Bitdefender nie może uzyskać aktualizacji produktu / podpisu z naszego serwera aktualizacji, zespół wsparcia Bitdefender może zażądać przechwycenia pakietu w celu rozwiązania problemu. W tym celu zalecamy korzystanie z Wireshark, bezpłatnego (otwartego) oprogramowania do przechwytywania pakietów, szeroko stosowanego do analizy ruchu sieciowego.

Problem

Zespół wsparcia Bitdefender zazwyczaj prosi o przechwycenie Wireshark dla następujących scenariuszy:

Punkt końcowy lub serwer Relay nie może pobrać aktualizacji z serwera aktualizacji Bitdefender (upgrade.bitdefender.com) lub z pobiera je z lokalnego serwera Relay, z błędami wskazującymi, że rozwiązanie filtrowania treści lub zapora sieciowa mogą blokować, albo filtrować pakiety.

Na przykład kod błędu 1011, który wskazuje czas wejścia/wyjścia w interfejsie produktu Bitdefender:

Nadmierne wykorzystanie przepustowości ruchu podczas dystrybucji aktualizacji produktu / sygnatur na docelowych punktach końcowych.

Rozwiązanie

Postępuj zgodnie z następnymi instrukcjami, aby przechwycić pakiety sieciowe za pomocą Wiresharka, a następnie wysłać je do zespołu wsparcia Bitdefender:

1. Zainstaluj aplikację Wireshark.

2. Uruchom Wireshark.

3. Kliknij Capture > Options

4. Zaznacz interfejs, na którym chcesz przechwycić pakiety.

5. Wybierz Start, aby rozpocząć przechwytywanie.

6. Powtórz zgłoszony problem.

Ważne: Unikaj uruchamiania jakichkolwiek aplikacji internetowych w trakcie przechwycenia (zamknij wszystkie przeglądarki internetowe, komunikatory itp.).

7. Po odtworzeniu problemu wróć do Wireshark, a następnie kliknij Stop.

8. Wybierz File > Save as, aby zapisać przechwycenie jako domyślny format pliku libcap (rozszerzenie .pcapng).

9. Wyślij plik przechwytywania do zespołu pomocy technicznej Bitdefendera za pośrednictwem zgłoszenia wsparcia.

Źródło: https://www.bitdefender.com/support/troubleshoot-bitdefender-failed-updates-using-wireshark-2295.html