Gdy produkt Bitdefender nie może uzyskać aktualizacji produktu / podpisu z naszego serwera aktualizacji, zespół wsparcia Bitdefender może zażądać przechwycenia pakietu w celu rozwiązania problemu.W tym celu zalecamy korzystanie z Wireshark, bezpłatnego (otwartego) oprogramowania do przechwytywania pakietów, szeroko stosowanego do analizy ruchu sieciowego.
Problem
Zespół wsparcia Bitdefender zazwyczaj prosi o przechwycenie Wireshark dla następujących scenariuszy:
– Punkt końcowy lub serwer Relay nie może pobrać aktualizacji z serwera aktualizacji Bitdefender (upgrade.bitdefender.com) lub z pobiera je z lokalnego serwera Relay, z błędami wskazującymi, że rozwiązanie filtrowania treści lub zapora sieciowa mogą blokować, albo filtrować pakiety.
Na przykład kod błędu 1011, który wskazuje czas wejścia/wyjścia w interfejsie produktu Bitdefender:
– Nadmierne wykorzystanie przepustowości ruchu podczas dystrybucji aktualizacji produktu / sygnatur na docelowych punktach końcowych.
Rozwiązanie
Postępuj zgodnie z następnymi instrukcjami, aby przechwycić pakiety sieciowe za pomocą Wiresharka, a następnie wysłać je do zespołu wsparcia Bitdefender:
4. Zaznacz interfejs, na którym chcesz przechwycić pakiety.
5. Wybierz Start, aby rozpocząć przechwytywanie.
6. Powtórz zgłoszony problem.
Ważne: Unikaj uruchamiania jakichkolwiek aplikacji internetowych w trakcie przechwycenia (zamknij wszystkie przeglądarki internetowe, komunikatory itp.).
7. Po odtworzeniu problemu wróć do Wireshark, a następnie kliknij Stop.
8. Wybierz File > Save as, aby zapisać przechwycenie jako domyślny format pliku libcap (rozszerzenie .pcapng).
9. Wyślij plik przechwytywania do zespołu pomocy technicznej Bitdefendera za pośrednictwem zgłoszenia wsparcia.
Pochodzę z Gdyni i jestem certyfikowanym inżynierem produktów z rodziny Bitdefender. Na co dzień zajmuję się pomocą techniczną wersji biznesowej GravityZone.