W zależności od typu używanego połączenia, Bitdefender może blokować komunikację między systemem a pozostałymi urządzeniami (takimi jak inne komputery lub drukarki). Może okazać się, że nie posiadamy już możliwości udostępniania i drukowania plików.
W tym przypadku należy upewnić się, że ustawienia Zapory Sieciowej zezwalają komputerowi na komunikację z innymi urządzeniami:
1. Należy przejść do panelu Ochrona i wybrać opcję Zapora Sieciowa.
2. W sekcji Zapory Sieciowej należy wybrać zakładkę Adaptery w górnej części i zlokalizować adapter. Może to być zarówno Połączenie Lokalne jeżeli urządzenie łączy się przez kabel lub połączenie WiFi w przypadku połączenia bezprzewodowego.
3. Kliknij na małej strzałce obok każdej z wyświetlanych informacji dla połączeń sieciowych, a rozwinie się dodatkowe menu. Ustaw:
·Network Type to Home/Office
·Tryb ukryty na Nie
·Ogólne na Tak
Sprawdź czy problem nadal występuje. Jeżeli tak, to najlepszym rozwiązaniem jest konfiguracja Bitdefendera tak, by automatycznie umożliwiał połączenia dla odpowiednich urządzeń. Dla każdego połączenia sieciowego, możesz skonfigurować specjalne wyjątki sieciowe.
Aby dodać wyjątek sieciowy w adapterach, wykonaj następujące kroki:
1. Otwórz okno Bitdefender.
2. Kliknij sekcjęOchrona.
3. W tej sekcji Zapora Sieciowa.
4. W oknie Zapory Sieciowej wybieramy zakładkę Adaptery.
5. W tym miejscu znajdziemy podświetlone na niebiesko opcje Wyjątków Sieciowych.
6. Po uzyskaniu dostępu, w polu Adres możemy podać adres IP. Możesz wybrać również, dla których połączeń mają odnosić się ustawienia i jego zezwolenia takie jak : Zezwól lub Zabroń.
7. Po dokonaniu odpowiednich wyborów, kliknij przycisk ze znaczkiem (+) w celu utworzenia wyjątku.