Najbardziej zaawansowana aplikacja do ochrony cybernetycznej dla Androida - Bitdefender Mobile Security & Antivirus

Pobierz

FAQ - Produkty dla domu

Jak synchronizować pliki w chmurze w Google Drive

fota

Krzysztof B.

31 października 2023

W tym artykule dowiesz się w jaki sposób włączyć automatyczną synchronizację plików w chmurze Google Drive.

Dlaczego warto synchronizować pliki w chmurze Google Drive

Dysk Google umożliwia synchronizację umieszczonych w chmurze plików i folderów. Warto korzystać z tej funkcji, ponieważ dale ona szereg korzyści.

Dostęp z wielu urządzeń

W przypadku posiadania kilku urządzeń takich jak komputery, tablety czy telefony można łatwo dzielić się plikami. Synchronizacja umożliwia dostęp do plików z każdego autoryzowanego urządzenia. Jedyne wymagania to dostęp do Internetu i zalogowane konto Google.

Prostota udostępniania

Jeśli chcesz komuś przesłać plik, który waży trochę więcej niż kilka megabajtów, możesz mieć problem bo to zrobić za pomocą komunikatora lub maila. Najprostszym sposobem na podzielenie się jest udostępnienie zasobu i przesłanie odbiorcy samego linku do pobrania.

Pojemna chmura

Posiadając konto Google w wersji darmowej, przysługuje Ci aż 15GB miejsca na dysku w chmurze na przechowywanie lub udostępnianie plików. Możesz to bardzo łatwo rozszerzyć przechodząc na plan płatny.

Kopie zapasowe

Chmura umożliwia automatyczne wykonywanie kopii zapasowej i zapisywanie plików na Dysku Google. Dane te są gotowe do odtworzenia na innym lub tym samym urządzeniu dzięki synchronizacji.

Jak włączyć automatyczną synchronizację Google Drive

Aplikacja Windows

W aplikacji Dysku Google na Windows możesz łatwo wymusić automatyczną synchronizację plików. 

Otwórz aplikację np. za pomocą ikony na pulpicie. Kliknij koło zębate i wybierz pozycję Ustawienia.

menu w aplikacji dysku google

W nowym oknie wybierz Mój komputer PC po lewej stronie, a następnie kliknij niebieski przycisk Dodaj folder.

dysk google dodawanie folderu

Wskaż katalog, który chcesz udostępniać w chmurze. Na koniec zaznacz opcję Synchronizuj z Dyskiem Google. Zatwierdź przyciskiem Gotowe.

synchronizacja wybranego katalogu google drive

Aplikacja Android

Wystarczy, że będziesz zalogowany swoim kontem w aplikacji Dysk Google. Możesz łatwo przysyłać pliki i foldery do chmury. Kliknij widżet ze znakiem + na ekranie i wybierz pozycję Prześlij. Wskaż zasób, który zamierzasz udostępnić, aby był widoczny na pozostałych urządzeniach dzięki synchronizacji.

przesyłanie na dysk google z telefonu


Autor


fota

Krzysztof B.

Pochodzę z Gdyni i jestem certyfikowanym inżynierem produktów z rodziny Bitdefender. Na co dzień zajmuję się pomocą techniczną wersji biznesowej GravityZone.

Zobacz posty autora


Artykuły które mogą Ci się spodobać

    Formularz kontaktowy

    Wybierz odpowiednią opcję aby przejść do formularza kontaktowego. Odpowiemy najszybciej jak to możliwe!

    klient-indywidualnyklient-biznesowyreseller

    Dane kontaktowe




    stalynowy