Jak wygenerować Endpoint Security Support Tool log dla komputerów MAC
W bardzo rzadkich sytuacjach Endpoint Security for Mac może napotkać problemy, które utrudniają działanie produktu zgodnie z przeznaczeniem. W takim przypadku należy złożyć wniosek do zespołu pomocy technicznej Bitdefender, aby zbadali i zobaczyli dlaczego funkcje produktu nie działają tak, jak powinny.
Przesyłając wniosek musisz posiadać następujące informacje:
– Szczegółowy opis problemu, który napotkasz.
– Zrzut ekranu (jeśli dotyczy) dokładnego komunikatu o błędzie, który się pojawi.
– Log Narzędzia Wsparcia zawierający informacje o systemie.
Narzędzie Wsparcia składa się z dwóch części, GatherBD, oraz BDProfiler. Narzędzie zbiera logi dla Bitdefendera wraz z logami produktu i systemu (tj. Adres IP komputera, wersję systemu, oraz przydzielone zasoby).
Poniżej zaprezentowano dwie metody, które pomogą Tobie wygenerować log Narzędzia Wsparcia.
Poczynając od wersji produktu 4.0.0.179022, możesz użyć metody GatherBD, aby zebrać logi.
Jeśli produkt nie jest zainstalowany na zagrożonym urządzeniu, lub nie możesz uruchomić polecenia GatherBD, zawsze możesz użyć metody BDProfiler.
Zbieranie logów z GatherBD
Aby zebrać logi z zagrożonego punktu końcowego, podążaj za tymi krokami:
1. Otwórz okno Terminala.
2. Wpisz następujące polecenia, aby włączyć rejestrowanie:
$ cd /Library/Bitdefender/AVP/enterprise.bundle/
$ sudo ./GatherBD start
3. Odtwórz problem.
4. Zatrzymaj rejestrowanie.
$ sudo ./GatherBD stop
5. Zbierz logi w archiwum:
$ sudo ./GatherBD archive all
Możesz znaleźć plik archiwum nazwany BitdefenderSupportTool_Output.zipw :/Library/Application Support/Antivirus for Mac/
6. Dołącz archiwum do zgłoszenia pomocy technicznej.
Ważne:
Jeśli zostanie wyświetlone polecenie zainstalowania narzędzi programistycznych wiersza poleceń Xcode, kliknij przycisk zainstaluj. Po zakończeniu instalacji wykonaj ponownie powyższe kroki.
Jak wygenerować log z BDProfiler
Aby zebrać informacje o systemie Mac za pomocą narzędzia wsparcia BDProfiler:
1. Pobierz archiwum ZIP zawierające Narzędzie Wsparcia.
2. Wypakuj plik BDProfiler.tool z archiwum.
3. Otwórz okno Terminala
4. Odszukaj lokalizację pliku BDProfiler.tool.
Na przykład:
cd /Users/Bitdefender/Desktop
5. Dodaj uprawnienia do wykonywania pliku:
sudo chmod +x BDProfiler.tool
6. Uruchom narzędzie:
Na przykład:
sudo ./Users/Bitdefender/Desktop/BDProfiler.tool
7. Naciśnij Y, a następnie wprowadź hasło, kiedy zostaniesz poproszony o hasło administratora.
Jak założyć zgłoszenie
Otwórz zgłoszenie do Bitdefender Support Team, wpisz potrzebne informacje, załącz plik logu i zrzut ekranu. Jeśli masz już otwarte zgłoszenie z problemem, odpowiedz na wiadomość e-mail z potwierdzeniem otrzymanym od Bitdefender, oraz dołącz do niej pliki.