Najbardziej zaawansowana aplikacja do ochrony cybernetycznej dla Androida - Bitdefender Mobile Security & Antivirus

Pobierz

FAQ – Produkty dla firmy

Kroki rozwiązywania problemów z BEST na systemach Ubuntu 16.xx

Awatar

Krzysztof B.

28 maja 2019

Problem został rozwiązany poczynając od wersji builda 6.2.10.835. Przed wykonaniem poniższych kroków upewnij się, że używasz wspomnianej wersji, lub wyższej.

Ubuntu 16 przyniósł wiele zmian dotyczących uruchamiania. Więcej informacji można znaleźć tutaj.

W Ubuntu 14 usługi były uruchamiane przy starcie, przez upstart. W Ubuntu 15 oba, upstart, oraz systemd były używane (wybór użytkownika). Jednak w Ubuntu 16 domyślnie są uruchamiane przez systemd. Każda usługa, która nie jest skonfigurowana w taki sposób, aby była traktowana przez systemd jako usługa systemowa, będzie traktowana jako usługa użytkownika, a tym samym zakończona po ponownym uruchomieniu / zamknięciu. 

Znane problemy

Ponieważ bd traci status usługi, podczas zamykania i restartowania nastąpi zamrożenie.

Jeśli usługa zostanie uruchomiona w międzyczasie za pomocą systemctl, zamrożenie nie zostanie odtworzone.

Jeśli On Access zostanie zatrzymany w systemie, zamrożenie nie zostanie odtworzone.

Aby uslugi bd nie zostały zabite, systemd musi być skonfigurowany, aby traktować je jako usługi systemowe i nie kojarzyć ich jako usługi użytkownika, gdy nastąpi ponowne uruchomienie / zamknięcie. Wszystkie polecenia start / stop / restart muszą być uruchomione przez systemctl/systemd:

systemctl start/stop/restart/status bd.service

lub

service bd start/stop/restart/status

Rozwiązanie

Aby prawidłowo skonfigurować podążaj za poniższą procedurą:

bd stop

Pobierz to archiwum, wypakuj je, oraz uruchom skrypt systemd_config.bash

bd start

Ważne:

Skrypty mają zastosowanie do Ubuntu 16 (04 i 10).

Skrypt będzie się nazywał BitDefender Endpoint Security Tools.

Źródło: https://www.bitdefender.com/support/troubleshooting-steps-for-best-on-ubuntu-16-xx-based-systems-1724.html

 


Autor


Awatar

Krzysztof B.

Pochodzę z Gdyni i jestem certyfikowanym inżynierem produktów z rodziny Bitdefender. Na co dzień zajmuję się pomocą techniczną wersji biznesowej GravityZone.

Zobacz posty autora


Artykuły które mogą Ci się spodobać

    Formularz kontaktowy

    Wybierz odpowiednią opcję aby przejść do formularza kontaktowego. Odpowiemy najszybciej jak to możliwe!

    klient-indywidualnyklient-biznesowyreseller

    Dane kontaktowe




    stalynowy