Dom i mała firma:
– Family Pack
– Total Security
– Internet Security
pomoc@bitdefender.pl
tel. +48 58 667 49 49 wew. 119

Najczęściej zadawane pytania dotyczące migracji do Bitdefender Endpoint Security Tools w wersji 7

Ta aktualizacja ma na celu przygotowanie gruntu pod korelację między punktami końcowymi, którą ma oferować moduł XDR, a także ujednolicenie formatów zdarzeń w sensorach i otwarcie drzwi do analizy bezpieczeństwa.

Ten artykuł odpowiada na najczęściej zadawane pytania dotyczące migracji do Bitdefender Endpoint Security Tools w wersji 7.

Pytanie: W przypadku obu wersji agenta BEST— v6 i v7, dostępnych na rynku w tym samym czasie, w jaki sposób jako partner Bitdefender mogę zająć się przypadkami, w których ta sama firma używa obu  wersji agenta BEST w różnych częściach swojej sieci?

Odpowiedź: Przede wszystkim będziemy bardzo konkretnie informować o stopniowym przejściu, co może zainteresować klientów wczesnymi dostępami. W scenariuszu, w którym zdecydują się oni na uaktualnienie całej sieci do wersji 7, Enterprise Support będzie w stanie dostarczyć ogólny plik aktualizacji.

P: Co się stanie, jeśli wystąpi problem w wersji 6, ale nie w wersji 7?

O: Krytyczne problemy i luki zostaną naprawione niezależnie od wersji.

P: Czy mogę przejść z wersji 7 na 6?

O: Starsze wersje nie są obsługiwane, ale klienci mogą odinstalować v7 i użyć starszego pakietu instalacyjnego, aby wrócić do v6.

P: Co dzieje się z klientami korzystającymi z zestawów Legacy i wsparcia dla starszych wersji, a mianowicie tych przeznaczonych dla systemów Windows XP oraz Windows Server 2003 i 2008? Czy otrzymają v7 i nowe zmiany?

O: Nie, zmiany są zaprojektowane tak, aby działały na nowoczesnych wersjach BEST. Ogłoszenie związane z obsługą starszych wersji będzie dostępne wkrótce, ponieważ rozszerzona pomoc będzie dostępna tylko do końca czerwca 2021 r.

P: Czy uaktualnienie do v7 użyje tego samego zadania uaktualnienia w mechanizmie GravityZone, który był wcześniej wykorzystywany?

O: Nie, przekażemy je przez automatyczną aktualizację produktu, bez interwencji użytkownika.

P: Jak wygląda proces aktualizacji tych poprawek. Czy postępują zgodnie z tymi samymi wytycznymi, co patch migracyjny (czy potrzeba pliku installer.xml i pełnego pakietu instalacyjnego)?

O: Będzie to ogólny patch, który uruchomi specjalny rodzaj aktualizacji. Jak każda aktualizacja, będzie miała datę wygaśnięcia (prawdopodobnie 30 dni), ale Bitdefender odświeży ją, jeśli zajdzie taka potrzeba. Plik installer.xml nie jest potrzebny, ponieważ nie jest powiązany z konkretną firmą w GravityZone.

P: Czy aktualizacja do wersji 7 wymaga ponownego uruchomienia?

O: Będzie zachowywać się dokładnie tak, jak zwykła aktualizacja produktu. Bitdefender robi co może, aby uczynić go tak płynnym, jak to tylko możliwe, żeby uniknąć ponownego uruchomienia komputera.

P: A co z Solarwindami? Jaki jest dla nich proces?

O: Otrzymają v7 pod koniec naszej migracji, ponieważ są uważani za OEM. Ponieważ jednak nie obsługują EDR, nie powinno to mieć na nie dużego wpływu. W ramach najlepszych praktyk wyślemy im zestawy do podglądu z wyprzedzeniem.

P: Jak będzie wyglądać aktualizacja v6 do v7 w środowiskach online-offline?

O: Bitdefender rozpocznie proces w środowiskach offline.

P: Czy podczas procesu aktualizacji istnieje jakiekolwiek ryzyko ujawnienia lub podatności ochrony?

O: Tak samo jak przy każdej aktualizacji produktu — będziemy używać innego adresu URL, ale tej samej sieci CDN — i powinno to zachowywać się jak każda aktualizacja produktu.

Źródło: https://www.bitdefender.com/support/frequently-asked-questions-about-migrating-to-bitdefender-endpoint-security-tools-version-7-2693.html