Najbardziej zaawansowana aplikacja do ochrony cybernetycznej dla Androida - Bitdefender Mobile Security & Antivirus

Pobierz

FAQ - Produkty dla domu

Nie mogę uruchomić Zapory Sieciowej Bitdefender

Arkadiusz K

14 stycznia 2021

W tym artykule opiszemy jak możesz naprawić problem z niemożliwością uruchomienia Zapory Sieciowej w produktach Bitdefender.

Uwaga: Ten artykuł jest przeznaczony dla produktów z kategorii Dom/Mała Firma (Internet Security, Total Security) i nie ma zastosowania dla produktu biznesowego Bitdefender GravityZone (Bitdefender Endpoint Security Tools)!

Problem z uruchomieniem Zapory Sieciowej nie jest spowodowany przez rozwiązanie Bitdefender, ale przez brak usługi o nazwie Podstawowy Aparat Filtrowania

Podstawowy Aparat Filtrowania jest usługą, która kontroluje działania Platformy Filtrowania Windows. Platforma Filtrowania Windows jest platformą przetwarzającą ruch sieciowy, która pozwala oprogramowaniu na “podłączenie się” do stosu sieciowego Windows i wykonywać funkcje takie jak zapora sieciowa, tworzenie ruchu, filtrowanie itp. 

Ta usługa jest niezbędna do działania wielu produktom oferującym funkcjonalność zapory sieciowej: Wbudowana Zapora Systemu Windows, Zapora Sieciowa Bitdefender i wiele innych. 

Aby Zapora Sieciowa Bitdefender mogła działać musisz przywrócić usługę BFE.  Podążaj za poniższymi krokami:  

A: Usługa Podstawowy Apart Filtrowania jest zainstalowana w systemie

1. Otwórz Panel Sterowania, kliknij w Narzędzia Administracyjne i następnie otwórz Usługi. Na liście usług wyszukaj Podstawowy Aparat Filtrowania. Jeżeli usługa jest na tej liście, to sprawdź jej status. Jeżeli wyświetla się status Zatrzymano, to kliknij prawym przyciskiem i wybierz Właściwości. Następnie upewnij się, że typ uruchomienia jest ustawiony na Automatyczny,  następnie kliknij Uruchom

2. Po zakończeniu procesu zrestartuj komputer. 

3. Jeżeli otrzymasz wiadomość Odmowa dostępu kiedy próbujesz uruchomić usługę w kroku nr.1, to znaczy, że musisz ustawić odpowiednie uprawnienia dla usługi w Rejestrze systemu Windows. 

4. Ustaw uprawnienia dla BFE w rejestrze 

  • Otwórz Edytor Rejestru (wpisz regedit w Menu Start)
  • Przejdź do HKEY_LOCAL_MACHINE\\SYSTEM\\CurrentControlSet\\services\\BFE\\
  • Kliknij prawym przyciskiem na Klucz BFE i wybierz Uprawnienia.
  • Kliknij Dodaj, wpisz Wszyscy i kliknij OK.
  • Kliknij na Wszyscy na liście u góry i zaznacz Zezwól na Pełną Kontrolę 
  • Kliknij OK, aby zamknąć okienko 

5. Ponownie uruchom komputer i sprawdź czy możesz uruchomić usługę zgodnie z instrukcjami w kroku nr.1 

B: Usługa Podstawowy Apart Filtrowania (BFE) nie jest zainstalowana w systemie:

1. Otwórz Panel Sterowania, kliknij w Narzędzia Administracyjne i otwórz Usługi. Na liście usług wyszukaj Podstawowy Apart Filtrowania. Jeżeli usługa nie znajduje się na liście, to musi zostać zainstalowana. 

2. Pobierz stąd BFE_repair.zip. Wypakuj archiwum i dwukrotnie kliknij na plik BFE_repair. Kliknij OK / Scal, aby potwierdzić instalację pliku w rejestrze systemu Windows.

3. Ponownie uruchom komputer i ustaw odpowiednie uprawnienia dla usługi w Rejestrze systemu Windows. 

4. Ustaw uprawnienia dla BFE w rejestrze 

  • Otwórz Edytor Rejestru (wpisz regedit w Menu Start)
  • Przejdź do HKEY_LOCAL_MACHINE\\SYSTEM\\CurrentControlSet\\services\\BFE\\
  • Kliknij prawym przyciskiem na Klucz BFE i wybierz Uprawnienia.
  • Kliknij Dodaj, wpisz Wszyscy i kliknij OK.
  • Kliknij na Wszyscy na liście u góry i zaznacz Zezwól na Pełną Kontrolę 
  • Kliknij OK, aby zamknąć okienko 

5. Ponownie uruchom komputer i sprawdź czy można uruchomić usługę. Otwórz  Panel Sterowania, kliknij w Narzędzia Administracyjne i otwórz Usługi. Na liście usług wyszukaj Podstawowy Apart Filtrowania. Kliknij prawym przyciskiem myszy i wybierz Właściwości. Następnie upewnij się, że typ uruchomienia jest ustawiony na Automatyczny i kliknij Uruchom. Następnie ponownie uruchom komputer. 

Po wykonaniu powyższych kroków nie powinieneś mieć już żadnych problemów z uruchomieniem Zapory Sieciowej Bitdefender.


Autor


Arkadiusz K

Starszy serwisant, zajmuję się obsługą zgłoszeń serwisowych klientów indywidualnych i biznesowych. Zajmuję się również tłumaczeniami związanymi z interfejsem programu Bitdefender. Po godzinach pasjonat sprzętu komputerowego i nowinek ze świata technologii.

Zobacz posty autora


Artykuły które mogą Ci się spodobać

    Formularz kontaktowy

    Wybierz odpowiednią opcję aby przejść do formularza kontaktowego. Odpowiemy najszybciej jak to możliwe!

    klient-indywidualnyklient-biznesowyreseller

    Dane kontaktowe




    stalynowy