W tym artykule dowiesz się, jak rozwiązywać problemy z drukowaniem sieciowym w punktach końcowych.Bitdefender Endpoint Security Tools (BEST) jest wyposażony w moduł Zapory Sieciowej. Niektóre z jego ustawień mogą blokować komunikację z drukarkami sieciowymi.Aby rozwiązać ten problem, musisz utworzyć nową regułę w konsoli internetowej GravityZone, oraz edytować inne konfiguracje.
1. Aby włączyć drukowanie sieciowe: Zaloguj się do konsoli sieciowej GravityZone.
2. Przejdź do Polityki a następnie kliknij politykę stosowaną dla punktów końcowych, których dotyczy problem.
3. Na stronie Polityki wybierz opcję Zapora Sieciowa, aby wyświetlić rozwijaną listę opcji.
4. Kliknij Ustawienia.
5. W obszarze Adaptery ustaw wszystkie na Tak w kolumnie Przeszukiwanie sieci.
6. Kliknij Zapisz.
7. W obszarze Zapora Sieciowa wybierz opcję Reguły do dalszej edycji.
8. Kliknij Dodaj, a następnie wybierz Aplikacja jako typ reguły.
9. W oknie Dodaj reguły zapory sieciowej wypełnij kilka pól następującymi informacjami:
– Nazwa reguły: Wpisz wybraną nazwę dla reguły
– Ścieżka do aplikacji: C:\Windows\System32\spoolsv.exe
– Adres lokalny: Dowolny
– Adres zdalny: Wpisz adres IP drukarki
10. Pozostaw wszystkie pozostałe ustawienia z ich wartościami domyślnymi, a następnie kliknij Zapisz. Możesz zobaczyć nową regułę na liście Reguł.
11. Ustaw regułę Drukowanie Sieciowe na Zezwól w kolumnie Zezwolenie.
12. Zastosuj politykę na punktach końcowych, oraz sprawdź czy drukowanie sieciowe jest dostępne.
Pochodzę z Gdyni i jestem certyfikowanym inżynierem produktów z rodziny Bitdefender. Na co dzień zajmuję się pomocą techniczną wersji biznesowej GravityZone.