Bitdefender może zidentyfikować wirusy znajdujące się w bazach danych poczty e-mail, oraz w jej przechowywanych na dysku archiwach. Czasami, konieczne jest zidentyfikowanie zainfekowanej wiadomości przy użyciu informacji podanych w raporcie skanowania, oraz usunięcie go ręcznie.
O to jak możesz wyczyścić wirusa z przechowywanego w archiwum e-mail:
1. Zeskanuj bazę danych e-mail z BEST.
2. Wyłącz ochronę Bitdefender On-access.
– Otwórz BEST używając trybu Power User, lub zmodyfikuj polityki aktualnie stosowane w urządzeniu.
– W polu Antymalware > Dostępowe, wyłącz Skanowanie dostępowe przez odznaczenie pola wyboru.
3. Otwórz raport skanowania i użyj informacji identyfikacyjnych (Temat, Z, Do) na temat zainfekowanych wiadomości, aby umieścić je w kliencie e-mail.
4. Usuń zainfekowane wiadomości. Większość klientów e-mail przenosi również skasowane wiadomości do folderu odzyskiwania., skąd mogą być odzyskane. Powinieneś się upewnić, że wiadomości są skasowane także z folderu odzyskiwania.
5. Zbierz foldery przechowujące zainfekowane wiadomości.
– W Outlook Express: W menu Plik kliknij Folder, a następnie Zgrupuj Wszystkie Foldery.
– W Microsoft Outlook 2007: W menu Plik, kliknij Zarządzanie Danymi Pliku. Wybierz pliki folderów osobistych (.pst), które chcesz zgrupować, a następnie kliknij Ustawienia. Wybierz Grupuj teraz.
– W Microsoft Outlook 2010/2013: W menu Plik kliknij polecenie Informacje, a następnie Ustawienia Konta (Dodaj i usuń konta, lub zmień istniejące ustawienia połączenia). Później kliknij Plik Danych, wybierz pliki folderów osobistych (.pst), które chcesz zgrupować i kliknij Ustawienia. Wybierz Grupuj Teraz.
6. Włącz dostępową ochronę antywirusową Bitdefendera.