FAQ – Produkty dla firmy (biznesowe) :
- Telnet – Jak sprawdzić połączenie z serwerem licencyjnym
- Wsparcie Bitdefender dla przestarzałych rozszerzeń jądra w macOS
- Lista zmian dla aktualizacji z Marca 2020 – GravityZone (wersja Cloud)
- Czas wstrzymywania i ponawiania kolejek Email Security
- Jak wygenerować i przesłać BEST Windows Support Tool log
- Domyślne wykluczenia w BEST dla Windows
- Jak wykluczyć SQL w GravityZone
- Jak zainstalować BEST na starszych systemach Windows
- Ogłoszenie o wsparciu dla Windows 7
- Wstępne uwagi do wydania dotyczące integracji z Datto
Z GravityZone Control Center możesz w dowolnym momencie uruchomić skanowanie antymalware na określonych punktach końcowych w sieci, używając polecenia Zadania > Skanuj na stronie Sieci.
W tym samym czasie możesz konfigurować powtarzające się zadanie skanowania, by uruchomić automatycznie na docelowych punktach końcowych w zaplanowanym przedziale za pomocą polityki stosowanej na tych punktach końcowych.
Następująca procedura wyjaśnia jak zaplanować zadanie skanowania używając polityk GravityZone.
1. Zaloguj się w GravityZone Control Panel używając konta posiadającego prawa Zarządzania Sieciami.
2. Wejdź w zakładkę Polityki.
3. Kliknij politykę, którą chcesz edytować (lub stwórz nową). Polityka musi być zastosowana na punktach końcowych, w których chcesz uruchomić zaplanowane skanowanie.

4. W ustawieniach polityki wejdź w Antymalware > Na Żądanie.
5. W polu Zadania Skanowania, kliknij Dodaj i wybierz rodzaj skanowania, które chcesz.

Ważne:
Możesz uruchomić następujące rodzaje skanowania antymalware:
– Szybkie skanowanie, które stosuje skanowanie w chmurze, do wykrywania złośliwego oprogramowania działającego w systemie. Uruchomienie szybkiego skanowania zazwyczaj zajmuje mniej niż minutę, oraz wykorzystuje jedynie ułamek zasobów systemowych potrzebnych do regularnego skanowania wirusów.
– Pełne skanowanie, sprawdza cały punkt końcowy pod kątem wszystkich rodzajów złośliwego oprogramowania zagrażającego jego bezpieczeństwu tj. wirusy, oprogramowanie szpiegujące, adware, rootkity i inne.
– Skanowanie niestandardowe, pozwala na wybranie konkretnych lokalizacji, które mają zostać przeskanowane, oraz umożliwia skonfigurowanie opcji tego skanowania.
– Skanowanie Sieci, jest rodzajem niestandardowego skanowania, które pozwala przypisać jeden punkt końcowy do skanowania napędów sieciowych, następnie na konfigurowanie opcji tego skanowania, oraz umożliwia wybór konkretnych jego lokalizacji. W przypadku zadań skanowania sieciowego należy użyć konta użytkownika z uprawnieniami do odczytu/zapisu na docelowych dyskach sieciowych, aby agent bezpieczeństwa mógł uzyskać dostęp do tych napędów sieciowych, w celu podejmowania działań.
6. Konfiguruj opcje zadania skanowania jak tylko chcesz. Aby wysyłać zdanie skanowania regularnie do docelowego punktu końcowego, wejdź w pole tabeli Ogólne > Harmonogram i skonfiguruj następujące ustawienia:

– Czas i data rozpoczęcia. Określ czas, kiedy zadanie skanowania ma zostać rozpoczęte.
Ważne:
Zaplanowane skanowanie uruchomi się na docelowym punkcie końcowym czasu lokalnego. Na przykład, jeśli początek zaplanowanego skanowania zostanie ustawiony na godzinę 18.00, a punkt końcowy znajduje się w innej strefie czasowej niż Control Center, to skanowanie rozpocznie się o 18.00 (czasu na punkcie końcowym).
– Zdefiniuj okres powtarzania skanowania, poprzez wybór jednej z następujących opcji:
– Określ częstotliwość powtarzania, oraz okres (godzina, dzień, tydzień) rozpoczęcia w określonym czasie i dacie.
Na przykład, zadanie zostanie uruchomione co 2 dni, rozpoczynając od 5 października o godzinie 00.30.

– Określ cotygodniowe skanowanie poprzez wybór co najmniej jednego dnia tygodnia, w którym ma zostać uruchomione.
– Opcjonalnie można określić, co się stanie, kiedy zadanie skanowania nie rozpocznie się w zaplanowanym czasie (punkt końcowy jest w trybie offline, lub został wyłączony). Użyj opcji Jeżeli zaplanowany czas pracy został przegapiony uruchom zadania jak najszybciej, zgodnie z własnymi potrzebami:
– Kiedy zostawisz tę opcję odznaczoną, to zadanie skanowania spróbuje uruchomić je ponownie w następnym zaplanowanym czasie.
– Kiedy wybierzesz tę opcję, to wymusisz uruchomienie skanowania tak szybko jak to możliwe. Aby ustawić optymalny czas skanowania, oraz uniknąć przeszkadzania użytkownikowi w czasie pracy, wybierz Pomiń jeśli następne zaplanowane skanowanie ma się rozpocząć w ciągu mniej niż, a następnie ustal okres jaki potrzebujesz.
1. Kliknij Zapisz, aby utworzyć zadanie skanowania.
2. Zapisz politykę, aby zastosować ustawienia na żądanych punktach końcowych.
Ważne:
– Punkty końcowe muszą być włączone, po upływie harmonogramu. Zaplanowane skanowanie nie uruchomi się, kiedy komputer jest wyłączony, w stanie hibernacji, lub w trybie uśpienia. W takich sytuacjach skanowanie zostanie odłożone do następnego razu.
– Skanowanie odbywa się w tle, niezależnie od tego, czy użytkownik jest zalogowany.
– Chociaż nie jest to obowiązkowe, zaleca się zaplanowanie pełnego skanowania systemu, w celu uruchamiania go cotygodniowo na wszystkich punktach końcowych. Skanowanie punktów końcowych regularnie jest środkiem bezpieczeństwa, które może pomóc w wykryciu, oraz zablokowaniu złośliwego oprogramowania, które może ominąć funkcje ochrony w czasie rzeczywistym.
Źródło: https://www.bitdefender.com/support/how-to-schedule-an-antimalware-scan-task-in-gravityzone-2289.html