Najbardziej zaawansowana aplikacja do ochrony cybernetycznej dla Androida - Bitdefender Mobile Security & Antivirus

Pobierz

FAQ - Produkty dla domu

Mój Mac znacząco zwolnił od czasu instalacji Bitdefender Antivirus for Mac

Arkadiusz K

22 kwietnia 2020

Mój Mac znacząco zwolnił od czasu instalacji Bitdefender Antivirus for Mac (ogólne spowolnienie) / Wysokie zużycie CPU BDLDaemon

 

Uwaga: Ten artykuł ma za zadanie pomóc osobom zmagającym się z ogólnym spowolnieniem. Jeśli doświadczasz spowolnień tylko podczas przeglądania sprawdź ten
artykuł

 

Bitdefender Antivirus for Mac oferuje ochronę w czasie rzeczywistym (Tarcza Bitdefender). Oznacza to automatyczną aktualizację bazy danych sygnatur wirusów (co godzinę) i automatyczne monitorowanie aktywnych procesów (w tle). Za każdym razem gdy użytkownik lub aplikacja uzyska dostęp do pliku lub utworzy nowy, Bitdefender zbada proces aby zablokować wykonanie złośliwego kodu.

 

Czasami, w zależności od konfiguracji systemu i aktywnych aplikacji, skanowanie w tle może mieć wpływ na wydajność komputera. Konfiguracja systemu i aplikacje różnią się pomiędzy systemami, ale mechanizm pozostaje taki sam: są aplikacje lub procesy systemowe, które ciągle mają dostęp do zasobów i Bitdefender monitoruje te aktywności. Poniżej znajdziesz listę czynności, które możesz wykonać aby rozwiązać tę sytuację.

 

Uwaga: Sprawdź czy Mac nadal jest spowolniony po wyłączeniu tarczy Bitdefender. Gdy wyłączysz funkcję Tarcza, Bitdefender będzie działać tylko jako skaner na żądanie. Nie będzie dłużej skanować w tle.

 

Jak wyłączyć Tarczę Bitdefender:

  1. Otwórz główne okno Bitdefender

  2. Kliknij ustawienia w kolumnie z lewej strony

  3. W zakładce Ochrona odznacz Tarczę Bitdefender, jeśli konieczne potwierdź kontem i hasłem administratora.

 

Jeśli Mac nadal jest spowolniony nie jest to wina Bitdefendera. W przeciwnym wypadku podążaj za poniższymi instrukcjami:

 

 

1. Zrestartuj urządzenie w trybie bezpieczeństwa.
Automatycznie sprawdzi to dysk startowy i naprawi potencjalne błędy. Aby to wykonać podążaj za instrukcjami podanymi
tutaj.

 

2. Uruchom Pierwszą Pomoc na dysku startowym (Macintosh HD) używając Narzędzia Dyskowego znajdującego się w Aplikacje > Narzędzia

Uwaga: Dla Yosemite 10.10.5 i Maverick 10.9.5 możesz także użyć Uprawnień Naprawy na startowym dysku.

 

 

 

3. Zrestartuj w normalnym trybie (bez wciskania żadnych klawiszy) i przebuduj indeks Spotlight.

Instrukcję znajdziesz tutaj.

 

4. Uruchom Pełne Skanowanie.

 

Pełne Skanowanie utworzy podręczną bazę danych (cache database) przeskanowanych plików. Następne skanowanie sprawdzi bazę. Jeśli plik został zmodyfikowany lub nie istnieje w bazie zostanie przeskanowany. W przeciwnym wypadku jeśli plik jest oznaczony jako bezpieczny i było żadnych zmian zostanie pominięty. Większość plików jest rzadko modyfikowana, zwiększa to więc wydajność poprzez skanowanie znacznie mniej ilości plików.

 

Uwaga: Opcje Skanuj tylko nowe i zmodyfikowane pliki i Nie skanuj kopii zapasowych w Ustawienia > Ochrona powinny być aktywne.

 

 

5. Sprawdź Monitor Aktywności (można go otworzyć z menu Aplikacje > Narzędzia) aby zweryfikować, które aplikacje zużywają zbyt dużo zasobów.

Aplikacje, które synchronizują się z serwerami w chmurze zwykle modyfikują swoje pliki lub pobierają nowe na dysk lokalny uruchamiając intensywne skanowanie w tle. Zamknij jedną z takich aplikacji (email, kopia zapasowa w chmurze, magazyn w chmurze) i sprawdź czy jest jakaś poprawa.

 

6. Wyklucz wszystkie zapasowe dyski jeśli korzystasz z zewnętrznych aplikacji.

 

7. Wyklucz wszystkie zewnętrzne lub lokalne dyski NTFS/partycje, wliczając Bootcamp

  • Otwórz główne okno Bitdefender.

  • Kliknij na Ochrona i przejdź do zakładki Antywirus.

  • W zakładce Wykluczenia kliknij Otwórz.

  • Użyj przycisku „+” aby dodać dysk/objekt lub zwyczajnie przeciągnij i upuść.

 

8. Wyłącz udostępnianie plików dla Parallels

  • Otwórz Parallels

  • Przejdź do Opcje

  • Przejdź do Udostępnianie

  • Wyłącz Skróty dla wirtualnych dysków na pulpicie Mac

 

Jeśli mac nadal jest spowolniony, otwórz zgłoszenie lub odpowiedz na aktualnie otwarte i przekaż następujące rzeczy:

 

  • Zrzuty ekranu przedstawiające procesy w Monitorze Aktywności (wybierz zakładki Procesor, Dysk i Pamięć). Zrzuty można wykonać według znajdujących się tutaj instrukcji.

  • BDProfiler log. Wygeneruj BDProfiler log. Tutaj znajdziesz informacje jak to zrobić.

  • System Information Log. Tutaj znajdziesz informację w jaki sposób możesz przesłać informacje o systemie.

 


Autor


Arkadiusz K

Starszy serwisant, zajmuję się obsługą zgłoszeń serwisowych klientów indywidualnych i biznesowych. Zajmuję się również tłumaczeniami związanymi z interfejsem programu Bitdefender. Po godzinach pasjonat sprzętu komputerowego i nowinek ze świata technologii.

Zobacz posty autora


Artykuły które mogą Ci się spodobać

    Formularz kontaktowy

    Wybierz odpowiednią opcję aby przejść do formularza kontaktowego. Odpowiemy najszybciej jak to możliwe!

    klient-indywidualnyklient-biznesowyreseller

    Dane kontaktowe




    stalynowy