Najbardziej zaawansowana aplikacja do ochrony cybernetycznej dla Androida - Bitdefender Mobile Security & Antivirus

Pobierz

FAQ - Produkty dla domu

Bitdefender Password Manager: Najczęściej zadawane pytania

Arkadiusz K

12 maja 2023

Bitdefender Password Manager: Najczęściej zadawane pytania.

Niektóre pytania dotyczące Bitdefender Password Manager często się powtarzają. Mamy na nie odpowiedzi! W tym artykule napiszemy o Twoim koncie Bitdefender, importowaniu haseł, protokołach zabezpieczeń danych i innych tematach ważnych dla naszych klientów. Jeżeli nie znajdziesz tutaj odpowiedzi na swoje pytanie, nie wahaj się skontaktować z naszą pomocą techniczną. 

Ogólne pytania o Bitdefender Password Manager

Czym jest Bitdefender Password Manager?

Bitdefender Password Manager jest multiplatformową usługą, która automatycznie zapisuje, uzupełnia, generuje i zarządza Twoimi hasłami dla wszystkich stron internetowych i usług online, a to wszystko dzięki jednemu Głównemu Hasłu. 
Password Manager jest udostępniany jako rozszerzenie do przeglądarki dla systemów Windows i macOS i obsługuje przeglądarki Google Chrome, Firefox, Microsoft Edge i Safari. Dla urządzeń mobilnych z systemami iOS i Android jest udostępniany jako dedykowana aplikacja mobilna.

Jak mogę wyłączyć powiadomienia Password Managera w programie antywirusowym? 

Powiadomienie Password Managera wyświetlane w programach antywirusowych można odrzucić klikając “X” w prawym górnym rogu. Okno promocyjne pojawi się kilka razy zanim zniknie na zawsze. Możesz wyłączyć tego typu powiadomienia poprzez odznaczenie Powiadomień o rekomendacjach w ustawieniach Bitdefendera.

Jaka jest różnica pomiędzy Bitdefender Password Manager i Porftelem Bitdefendera? 

Portfel Bitdefender i Bitdefender Password Manager nie są takimi samymi produktami. Główną różnicą jest możliwość synchronizacji haseł pomiędzy różnymi platformami. Password Manager jest osobnym rozwiązaniem kompatybilnym z systemami Windows, macOS, iOS i Android, podczas gdy Portfel jest modułem z podstawowymi funkcjonalnościami i wchodzi w skład produktów antywirusów Bitdefender Antivirus Plus, Bitdefender Internet Security i Bitdefender Total Security. Portfel jest dostępny tylko dla systemu Windows i nie działa na innych platformach.

  • Portfel integruje się następującymi przeglądarkami: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Bitdefender Safepay. W przeciwieństwie do Password Manager, Portfel nie oferuje możliwości odzyskania głównego hasła; jeżeli je zapomnisz na zawsze stracisz dostęp do swoich danych. Funkcje Portfela są ograniczone do automatycznego zapisywania, uzupełnienia, blokowania i generowania haseł. Możesz zaimportować dane z innych menedżerów haseł tylko w formatach .db i .csv.
  • Bitdefender Password Manager działa z przeglądarkami Chrome, Firefox, Edge i Safari na systemach Windows, macOS, iOS i Android. Jeżeli zapomnisz główne hasło zawsze możesz je zresetować i odzyskać dostęp do swoich danych. Oferuje on również szereg dodatkowych funkcji zwiększających Twoją prywatność: automatyczne zapisywanie & uzupełnianie, generowanie haseł, sprawdzanie jakości hasła, wyszukiwanie i usuwanie duplikatów haseł, (od)ukrywanie haseł podczas wprowadzania, raporty bezpieczeństwa, powiadomienia o wycieku hasła, zdalne wylogowanie, biometria na urządzeniach mobilnych. Możesz zaimportować dane z innych menedżerów haseł w wielu różnych formatach: csv, json, xml, txt, 1pif, fsk.

 

Czy portfel Bitdefender nie jest już rozwijany? 

Tak, 5 Kwietnia 2023 rozpoczęliśmy proces wygaszania Portfela Bitdefender, na korzyść naszego nowego, zaawansowanego Password Managera. Zapoznaj się z artykułem.

Jakie są różnice pomiędzy kontami testowymi i premium Password Managera? 

Dzięki subskrypcji premium będziesz mógł chronić swoje hasła przez cały rok, a nie przez 90 dni (wersja testowa). Ciągle rozwijamy nasz produkt, jeżeli skorzystasz ze specjalnej oferty, zapłacisz tylko raz i przez cały rok nie będziesz musiał się martwić. Planujemy wdrożyć wiele dodatkowych funkcji dla kont premium, aby zakup był warty swojej ceny. 

Co się stanie jeżeli wygaśnie moja licencja na Bitdefender Password Manager? 

Po wygaśnięciu subskrypcji Password Manager będziesz mieć 90 dni na wyeksportowanie haseł. Kopia Twoich haseł będzie przechowywana przez kolejnych 30 dni. W trakcie tych 90 dni będziesz. w stanie tylko wyeksportować swoje dane. Generator haseł i automatyczne uzupełnianie przestaną działać. 

Po upływie tych 90 dni będziesz mieć jeszcze dodatkowe 30 dni na kontakt z pomocą techniczną, aby poprosić o przywrócenie haseł do bazy danych. Będziesz wtedy w stanie wyeksportować hasła.  

Twoje dane będą przechowywane tylko do końca dnia w którym zostały przywrócone na Twoją prośbę. O północy baza zostanie usunięta i jeżeli nie przekroczyłeś dodatkowego okresu 30 dni będziesz mógł przywrócić hasła z kopii zapasowej. Surowe dane z kopii zapasowej mogą być dostarczone klientowi na żądanie, ale baza jest zaszyfrowana i niemożliwe będzie uzyskanie dostępu do danych.

Jak zainstalować Bitdefender Password Manager? 

Możesz szybko zainstalować Bitdefender Password Manager bezpośrednio ze swojego konta Bitdefender Central. Przejdź do zakładki Moje Urządzenia, kliknij +DODAJ URZĄDZENIE i wybierz z listy Password Manager.

Jak zaimportować hasła z innych aplikacji lub przeglądarek?

Password Manager pozwala na import z wielu innych aplikacji i w wielu różnych formatach. Możesz zaimportować hasła m.in. z Portfela Bitdefendera, 1Password, Bitwarden, Przeglądarki Chrome, Dashlane, LastPass, Przeglądarki Firefox, Sticky Password. Obsługiwane są formaty: CSV, JSON, XML, TXT, 1pif, FSK. 

Czym jest Główne Hasło i dlaczego muszę je zapamiętać? 

Główne Hasło hasło służy do odblokowania dostępu do sejfu w którym są przechowywane wszystkie Twoje hasła. Główne hasło musi się składać z conajmniej 8 znaków. Utwórz silne hasło, zapamiętaj je i nigdy nikomu go nie udostępniaj. Rekomendujemy kombinację małych i wielkich liter, cyfr i znaków specjalnych (!, @, #, $).

Jak mogę skonfigurować Password Manager, aby nie pytał mnie o główne hasło za każdym razem gdy otwieram przeglądarkę?

Jeżeli zablokujesz swoje urządzenie bez zamykania przeglądarki, Password Manager zostanie odblokowany i będziesz mógł uzyskać dostęp do swoich danych. Jako środek bezpieczeństwa, za każdym razem gdy otwierasz przeglądarkę będziesz musiał się zalogować do swojego konta Central i podać główne hasło. 

  •  Aby wyłączyć monit o zalogowanie do konta Central, przejdź do Ustawień i zaznacz “Wyłącz stronę logowania podczas startu”.
  • Aby wyłączyć monit o główne hasło na 72 godzin, zaznacz “Zapamiętaj mnie” na ekranie odblokowania sejfu.

Dlaczego nie przechowujcie mojego Głównego Hasła i co się stanie jeżeli je zapomnę? 

Nie przechowujemy Twojego głównego hasła na naszych serwerach, abyś miał pewność, że jesteś jedyną osobą, która ma dostęp do konta. Jest to najbezpieczniejszy sposób. Jeżeli Bitdefender Password Manager nie rozpoznaje Twojego hasła, upewnij się, że popełniasz błędów podczas wpisywania oraz, że klawisz Caps Lock jest wyłączony. 

Jeżeli zapomnisz główne hasło, zawsze możesz użyć Klucza Odzyskiwania, aby odblokować Password Manager. Podczas procesu rejestracji Bitdefender Password Manager dostarcza klucz odzyskiwania, który służy do odzyskiwania dostępu do konta bez utraty danych. Jest to 24 cyfrowy kod. Powinien być przechowywany w bezpiecznym miejscu do którego tylko Ty masz dostęp. 

Jeżeli zapomnisz zarówno Główne Hasło jak i Klucz Odzyskiwania, w ostateczności możesz skontaktować się z pomocą techniczną w celu resetu konta. 

  Ważne: Reset konta usunie wszystkie dane przechowywane na koncie. 

Czy wielu użytkowników może korzystać z jednej subskrypcji Bitdefender Password Manager? 

Na chwilę obecną nie jest to możliwe, ale pracujemy nad dodaniem takiej możliwości. 

Jak dodać konto?

Bitdefender automatycznie zapisuje dane gdy logujesz się do stron. Aby ręcznie dodać konto otwórz Password Manager i kliknij Dodaj Konto. Podaje dane logowania i Zapisz.

Jak usunąć wpis w Password Managerze? 

Aby usunąć zapisane hasła kliknij ikonę Edit icon in Bitdefender Password Manager obok wpisu, który chcesz edytować. Przewiń w dół i wybierz “Usuń”. Potwierdź usunięcie klikając “Usuń” raz jeszcze. 

Czym jest Tryb Offline i jak działa?

Tryb Offline automatycznie się aktywuje jeżeli utracisz połączenie z Internetem podczas korzystania z Bitdefender Password Manager. Jeżeli jesteś już zalogowany i podałeś swoje główne hasło, Tryb Offline pozwoli Ci na dostęp do haseł nawet jeśli nie masz połączenia z Internet. Masz dostęp do swoich haseł o każdej porze i z każdego miejsca

Czym jest funkcja Tożsamości? 

Funkcja Tożsamości działa dokładnie jak książka adresowa, którą możesz zapełnić danymi. Jeżeli chcesz, aby Bitdefender automatycznie zapisywał kontakty podczas wprowadzania ich na stronach zaznacz “Pytaj o zachowanie tożsamości” w Ustawieniach. Tożsamości będą wtedy automatycznie uzupełniały dane kontaktowe. Password Manager przechowywać wiele tożsamości i automatycznie uzupełniać dane w formularzach. Szybko, prosto i bezpiecznie! Wszystkie tożsamości są lokalnie szyfrowane na urządzeniu i nikt oprócz Ciebie nie ma do nich dostępu. 

Jak odinstalować Bitdefender Password Manager? 

Aby odinstalować Bitdefender Password Manager:

  • Na systemach Windows i macOS: usuń rozszerzenie z przeglądarki. Kliknij prawym przyciskiem myszy na ikonę rozszerzenia i wybierz Usuń. 
  • Na urządzeniach z systemem Android: tapnij i przytrzymaj aplikację Password Manager, a potem przenieś ją na górę ekranu gdzie napisane jest “Odinstaluj”. .
  • Na urządzeniach z systemami iOS/iPadOS: tapnij i przytrzymaj aplikację Password Manager dopóki ekran i wszystkie aplikacje nie zaczną drżeć, następnie tapnij X w lewym górnym rogu ikony Bitdefender. 

Pytania dotyczące Prywatności i Bezpieczeństwa Bitdefender Password Manager

Jak bezpieczny jest Bitdefender Password Manager? Jakie algorytmy szyfrowania wykorzystuje? 

Wykorzystujemy najnowsze wojskowe algorytmy kryptograficzne – AES-256-CCM, SHA512, BCRYPT, HTTPS i WSS.

Password Manager wykorzystuje system szyfrowania end-to-end, co oznacza że dane są szyfrowane i deszyfrowane tylko lokalnie na Twoim urządzenia. Gwarantuje to, że nikt z wyjątkiem właściciela konta, który zna główne hasło nie ma dostępu do haseł. 

Password Manager nigdy nie przechowuje lub wysyła głównego hasła, co oznacza, że nikt nie uzyska dostępu do sejfu w przypadku wycieku danych. 

Bitdefender Password Manager jest zgodny z ISO 27001 i GDPR.

Czy pracownicy Bitdefendera mogą zobaczyć moje hasła? 

Zdecydowanie nie. Twoja prywatność jest naszym priorytetem. Jest to główny powód dla którego nie przechowujemy Twojego głównego hasła na naszych serwerach, aby nikt nie mógł uzyskać do Twojego konta, nawet pracownicy naszej firmy. Każde hasło i konto są szyfrowane najlepszym algorytmami. Kod jaki widzimy jest losowym ciągiem liter i cyfr.   

Co by się stało w przypadku włamania na serwery Password Manager.

Każde hasło jest szyfrowane lokalnie na Twoim urządzeniu zanim nawet zbliży się do naszych serwerów, jeżeli hackerzy włamaliby się do naszych serwerów zobaczyliby tylko strony losowych liter i cyfr, bez możliwości odszyfrowania ich. Oznacza to, że Ty i Twoje dane zawsze są z nami bezpieczne.

Czym jest funkcja Notatki? 

Notatki działają jak Twój prywatny notatnik w którym możesz przechowywać wrażliwe dane, sortować je i formatować pod kątem widoczności. Użyj funkcji “Notatki”, aby zapisywać klucze aktywacyjne, hasła Wi-Fi, adresy, tajemnice lub cokolwiek tylko chcesz. 
Password Manager chroni je przed nieautoryzowanym dostępem. 

Czym jest funkcja Secure Me?

Użyj funkcji “Secure Me”, aby zdalnie wylogować wszystkie sesje Bitdefender Password Manager ze wszystkich urządzeń na których jesteś zalogowany. Jest to przydatna funkcja jeżeli współdzielisz urządzenie z innymi osobami lub jeżeli zostawiasz niezablokowany komputer w pracy lub szkole. 

Jak mogę zobaczyć mój raport bezpieczeństwa?

Kliknij małą tarczę na samej górze aplikacji/rozszerzenia Bitdefender Password Manger lub przejdź do menu w lewym górnym rogu ≡ i wybierz “Raport bezpieczeństwa”, aby zobaczyć swój raport. Podsumowanie bezpieczeństwa haseł pozwoli CI szybko zweryfikować słabe hasła i zaoferuje wskazówki w celu zwiększenia bezpieczeństwa Twoich haseł.


Autor


Arkadiusz K

Starszy serwisant, zajmuję się obsługą zgłoszeń serwisowych klientów indywidualnych i biznesowych. Zajmuję się również tłumaczeniami związanymi z interfejsem programu Bitdefender. Po godzinach pasjonat sprzętu komputerowego i nowinek ze świata technologii.

Zobacz posty autora


Artykuły które mogą Ci się spodobać

    Formularz kontaktowy

    Wybierz odpowiednią opcję aby przejść do formularza kontaktowego. Odpowiemy najszybciej jak to możliwe!

    klient-indywidualnyklient-biznesowyreseller

    Dane kontaktowe




    stalynowy