Podejmowanie strategicznych kroków zakupowych w zakresie cyberbezpieczeństwa
Piotr R
30 maja 2024
Tradycyjne operacje bezpieczeństwa przebiegają według spójnego wzorca od dziesięcioleci. Ta ewolucja przekształciła cyberbezpieczeństwowe fragmentaryczną funkcję zarządzania projektami. Zespoły są przytłoczone licznymi alertami, co prowadzi do przeoczenia krytycznych zdarzeń i zwiększenia liczby luk w zabezpieczeniach systemu. To, co miało służyć jako kompleksowe pokrycie szybko rozwijających się powierzchni zagrożeń, zwiększyło złożoność całego stosu zabezpieczeń, co utrudnia zespołom identyfikowanie ważnych informacji oraz szybkie i skuteczne rozwiązywanie problemów.
Liderzy bezpieczeństwa potrzebują rozwiązań, dla których priorytetem jest prostota i szybkie dostarczanie kluczowych informacji, gwarantujące przełożenie inwestycji na natychmiastowe, wymierne rezultaty. Dzięki temu organizacje mogą być o krok przed coraz bardziej wyrafinowanymi przeciwnikami i świadczyć niezawodne i wydajne usługi bezpieczeństwa, które wzmacniają i umożliwiają prowadzenie działalności biznesowej.
Wady decyzji zakupowych opartych na projektach
Koncentracja na projektach często powoduje, że zespoły ds. bezpieczeństwa zapominają o nadrzędnych celach i grzęzną w szczegółach. Takie podejście powoduje nieefektywność, ponieważ zespoły są zajęte utrzymywaniem przestarzałych narzędzi, a nie wspieraniem rozwoju firmy.
Szczegóły mogą stać się tak przytłaczające, że pracownicy zapomną, po co w ogóle wdrożyli dane narzędzie i czy ma to jeszcze sens w kontekście celów biznesowych. Podstawowe pytania, takie jak: „Czy nadal potrzebujemy rozwiązania antywirusowego?” lub „Jak chronimy zdalne urządzenia końcowe?” pozostają z reguły bez odpowiedzi, ponieważ zawsze robiliśmy wszystko w określony sposób i łatwiej jest wprowadzać zmiany.
Podejście do cyberbezpieczeństwa oparte na projektach ostatecznie prowadzi do rażącej nieefektywności. Jeśli nie koncentrujesz się na rzeczach, które przyczyniają się do wzrostu, poprawiają produktywność lub otwierają nowe możliwości, to ryzykujesz wykonywaniem zadań, które nie mają znaczenia. W miarę rozszerzania się i zwiększania złożoności stosu zabezpieczeń rosną także koszty dla organizacji. A w dzisiejszym środowisku biznesowym, gdzie każdy musi uzasadnić swój wkład w rozwój firmy, bycie postrzeganym jako centrum kosztów stanowi duży problem.
Jednym z powodów, dla których zespoły wpadają w tę pułapkę, jest poleganie na przestarzałych i nieefektywnych rozwiązaniach w zakresie cyberbezpieczeństwa. Znalezienie odpowiedniego rozwiązania, które zapewni dokładnie to, czego potrzebuje Twoja firma, umożliwi dostosowanie decyzji technologicznych do natychmiastowych wyników biznesowych.
Podejście do cyberbezpieczeństwa zorientowane na wyniki
Przejście od strategii skoncentrowanej na projekcie do podejścia opartego na wynikach wiąże się z pokonaniem pewnych niepewności, ale jest niezbędne do osiągnięcia sukcesu. Przyjęcie odpowiednich narzędzi i strategii ma kluczowe znaczenie dla wsparcia tej zmiany, umożliwiając zespołom ds. bezpieczeństwa skuteczne dostosowanie swoich wysiłków do celów biznesowych. Podejmowanie decyzji zakupowych, które wzmacniają podejście do cyberbezpieczeństwa oparte na wynikach, gwarantuje sukces, zwiększa wydajność i zmienia postrzeganie, że bezpieczeństwo utrudnia realizację zadań.
Nie można jednak po prostu zmienić sposobu działania, nie mając odpowiednich narzędzi wspierających nową strategię. Właściwe rozwiązania powinny zapewniać widoczność i kontekst niezbędny do dostosowania cyberbezpieczeństwa do celów biznesowych, a także funkcje i możliwości, które zwiększają wydajność, a także umożliwiają użytkownikom większą produktywność.
Oto cztery sposoby, w jakie decydenci zajmujący się cyberbezpieczeństwem mogą zmienić sposób oceny i ostatecznie wybrać odpowiednie narzędzie do swojego zadania:
Zidentyfikuj krytyczne procesy biznesowe i wpływ przestojów
Zespoły ds. bezpieczeństwa powinny zidentyfikować krytyczne zasoby i ocenić wpływ ich przestojów na działalność biznesową. Wszelkie przestoje wpływają na tę zdolność i zagrażają elastyczności biznesowej. Zespoły ds. bezpieczeństwa muszą zidentyfikować najważniejsze zasoby w organizacji i wpływ, jaki ich przestoje będą miały na działalność operacyjną. Czy pracownicy zdalni w ogóle korzystają ze swoich komputerów stacjonarnych? Jaki procent sprzedaży odbywa się za pośrednictwem witryny e-commerce? Co by się stało, gdyby e-mail przestał działać? Co się stanie, jeśli nikt nie miałby dostępu do Microsoft 365? Wybór odpowiedniego rozwiązania wymaga uzyskania odpowiedzi na te pytania i zapewnienia kontekstu każdemu systemowi biznesowemu – w tym tego, kto go używa, w jakim celu i jak przestoje będą miały wpływ na zdolność ludzi do wykonywania swojej pracy.
Porozmawiaj z interesariuszami biznesowymi
Współpraca z interesariuszami w całej organizacji ma kluczowe znaczenie. Zrozumienie procesów biznesowych i przepływów pracy pomaga dostosować strategie bezpieczeństwa do celów organizacji. Dowiedz się, co jest dla nich ważne, a co mniej istotne. Może nadejść moment, kiedy zostaniesz poproszony o udzielenie wskazówek dotyczących kluczowych inicjatyw, dlatego ważne jest, aby mieć kontekst niezbędny do pewnego podejmowania takich decyzji.
Zacznij od widoczności i scentralizowanej kontroli
Wdrożenie narzędzi zapewniających widoczność i scentralizowaną kontrolę ma kluczowe znaczenie dla osiągnięcia strategii cyberbezpieczeństwa opartej na wynikach. Narzędzia zapewniające kompleksową widoczność i scentralizowaną kontrolę są niezbędne do podejmowania świadomych decyzji i skutecznych operacji związanych z bezpieczeństwem. Funkcje te umożliwiają zespołom ds. bezpieczeństwa całościowy wgląd w swoje środowisko i skuteczne eliminowanie luk w zabezpieczeniach.
Dostosuj możliwości rozwiązania do celów biznesowych Twojej firmy
Funkcje takie jak zautomatyzowane przepływy pracy, płynna integracja i silniki rekomendacji mogą wspierać strategię cyberbezpieczeństwa opartą na wynikach. Upewnij się, że wybrane narzędzia upraszczają operacje związane z bezpieczeństwem, zwiększają produktywność i łatwo skalują się, aby sprostać przyszłym potrzebom Twojej firmy. Testowanie rozwiązań przed zakupem gwarantuje, że spełniają one wymogi bezpieczeństwa i pasują do kultury zespołu. Oceń, jak szybko można wdrożyć rozwiązanie, jego interfejs użytkownika i czy może być dostosowane do potrzeb analityków o różnym poziomie doświadczenia. Oceń, jak szybko możesz zacząć demonstrować wartość rozwiązania.
Tradycyjne podejście do ochrony przed złośliwymi zagrożeniami ewoluuje. Zamiast pracować nad listą kontrolną wymagań, zespoły ds. bezpieczeństwa powinny zająć się rzeczywistymi problemami i potrzebami firmy w zakresie cyberbezpieczeństwa. Wymaga to zidentyfikowania głównych celów i najważniejszych aktywów organizacji, rozmów z interesariuszami na poziomie biznesowym oraz określenia, jak przestoje wpłyną na zdolność użytkowników do wywiązywania się ze swoich obowiązków. Można wówczas podejmować decyzje zakupowe lepiej dostosowane do celów biznesowych. Wyniki w zakresie bezpieczeństwa należy mierzyć na podstawie ich wpływu, a nie stopnia ukończenia projektów, zapewniając użytkownikom niezawodny dostęp do niezbędnych narzędzi i informacji potrzebnych do osiągnięcia sukcesu.
Jeśli chcesz dowiedzieć się, w jaki sposób rozwiązania z linii Bitdefneder GravityZone mogą podnieść poziom bezpieczeństwa kluczowych zasobów Twojej firmy, to sprawdź tę stronę.
Account Manager, od ponad roku pracuję w branży IT i od ponad 5 lat jestem copywriterem. Do moich zadań należy nawiązywanie współpracy partnerskich, pisanie i redagowanie tekstów, kontakt z dziennikarzami, tworzenie notatek prasowych oraz zamieszczanie ich na stronach internetowych i w naszych mediach społecznościowych. Wcześniej byłem przez kilka lat związany z branżą OZE oraz z technologiami telemetrycznymi i elektronicznymi. Interesuję się językoznawstwem, literaturą, grą na gitarze oraz branżą gier.