Najbardziej zaawansowana aplikacja do ochrony cybernetycznej dla Androida - Bitdefender Mobile Security & Antivirus

Pobierz

FAQ – Produkty dla firmy

Najczęściej spotykane problemy techniczne Bitdefender GravityZone – FAQ

Awatar

Krzysztof B.

30 stycznia 2024

Ten artykuł przedstawia rozwiązania najczęściej spotykanych problemów z konfiguracją Bitdefender GravityZone oraz zawiera instrukcje, które mogą być pomocne podczas rozwiązywania problemów przez wsparcie techniczne.

Spis Treści:

1. Podwójne uwierzytelnienie

2. Nie działa drukowanie sieciowe

3. Nie działa filtr stron Internetowych

4. Jak dodać wykluczenie ze skanowania plików

5. Password Stealer

6. Problem z aktualizacją maszyny wirtualnej GravityZone

7. Brak instrukcji AVX podczas wdrożenia maszyny wirtualnej

8. Brak instrukcji AVX podczas aktualizacji maszyny wirtualnej

9. Problem związany ze statusem usług maszyny wirtualnej GravityZone

10. Brak miejsca na dysku maszyny wirtualnej GravityZone

11. Problem z aktywacją klucza w konsoli lokalnej

12. Problem z instalacją agenta BEST na najnowszej wersji systemu Windows

13. Moduły ochrony zainstalowanego agenta wygasły

Podwójne uwierzytelnienie

Podwójne uwierzytelnienie jest wymuszone dla wszystkich kont w chmurze. Oznacza to, że nie można go całkowicie wyłączyć. Poniżej znajdziesz przydatne informacje na ten temat:

Jak skonfigurować podwójne uwierzytelnienie.

Jak zresetować podwójne uwierzytelnienie.

Nie działa drukowanie sieciowe

Drukowanie sieciowe domyślnie jest wyłączone. Aby je włączyć wystarczy zalogować się do konsoli, przejść do Polityki > Zapora sieciowa > Reguły i przy regule Drukowanie sieciowe zmienić z Odmów na Zezwól. Zapisać politykę.

Jeśli nadal nie działa to prawdopodobnie łączysz się z siecią przez Wi-Fi, które ma domyślnie profil Miejsce publiczne. Wystarczy w Polityce > Zapora Sieciowa > Ustawienia > Adaptery zmienić profil Sieci bezprzewodowej na Dom/biuro.

Pokazujemy to na tym filmie.

Nie działa filtr stron Internetowych

Do działania filtrowania stron wymagane jest włączenie w konsoli skanowania połączeń szyfrowanych (HTTPS). Znajduje się to w Polityce > Ochrona Sieci > Ogólne > Przechwytuj szyfrowany ruch > Skanuj HTTPS.

skanowanie ruchu https w gravityzone

Jak skonfigurować filtr stron Internetowych opisujemy w tym poradniku.

Kompatybilne przeglądarki:

Internet Explorer 8+
Mozilla Firefox 30+
Google Chrome 34+
Safari 4+
Microsoft Edge 20+
Opera 21+

Jak dodać wykluczenie ze skanowania plików

Uwaga!

Wyjątki dodajesz na własną odpowiedzialność. Poniższe zrzuty ekranu są tylko przykładem!

Jeśli potrzebujesz wykluczyć plik ze skanowania antywirusowego, możesz to zrobić na własną odpowiedzialność z poziomu swojej konsoli GravityZone na dwa sposoby. Za pomocą profilu lub bezpośrednio w polityce.

Profile konfiguracji wykluczeń

Zadaniem profili jest jednorazowe stworzenie listy wykluczeń ze skanowania, aby później móc skorzystać z niej w wielu różnych politykach, bez konieczności dodawania tych samych wyjątków po kilka razy. Wystarczy stworzyć nowy profil, a potem w polityce wybrać go z rozwijanej listy.

Aby stworzyć nowy profil wyjątków kliknij po lewej stronie panelu Profile konfiguracji. W karcie Wykluczenia kliknij niebieski napis Nowa lista.

nowa lista wykluczeń ze skanowania

przykładowy profil wykluczeń

Po utworzeniu własnego profilu wykluczeń możesz go dodać w sekcji Polityka > Antymalware > Ustawienia > Wykluczenia z profili konfiguracji.

profil wykuczeń w polityce

Wykluczenia w ramach polityki

Drugą metodą jest dodanie wyjątków, które dotyczą jednej, konkretnej polityki. Znajduje się to w sekcji Polityka > Antymalware > Ustawienia > Wykluczenia w ramach polityki. Sposób dodawania jest ten sam.

wykluczenia w ramach polityki

Password Stealer

Jeśli w przeglądarce po zalogowaniu się do serwisu Internetowego wyświetli się komunikat Bitdefendera o zablokowaniu strony, a jako przyczyna podany będzie Password Stealer, oznacza to, że ten serwis nie stosuje się do podstaw bezpieczeństwa. Za blokadę odpowiada schemat ataku MITREDostęp do poświadczeń.

W tym przypadku serwis musi zwiększyć poziom zabezpieczeń (np. przestać przechowywać hasła w postaci otwartego teksu i zacząć je szyfrować) albo na własną odpowiedzialność można dodać wykluczenie w konsoli GravityZone.

Wykluczenia dodajemy w Polityce > Ochrona sieci > Ogólne > Wykluczenia.
Można wykluczyć adres URL dodając konkretną skomplikowaną frazę i zamykając ją gwiazdkami np. *gravityzone.bitdefender.com* lub zastępując gwiazdką fragment linku np. https://bitdefender.pl/* 

Problem z aktualizacją maszyny wirtualnej GravityZone

W przypadku problemów z aktualizacją urządzenia wirtualnego GravityZone wykonaj poniższe czynności, aby wygenerować raport:

1. Zaloguj się przez SSH np. za pomocą darmowego PuTTY do swojej maszyny wirtualnej.

2. Zaloguj się jako użytkownik bdadmin.

3. Wykonaj poniższe instrukcje:

sudo su

apt-get install gz-logcollector -yq

logcollector all save

4. Po wykonaniu powyższych komend możesz łatwo przenieść archiwum z maszyny wirtualnej np. za pomocą WinSCP.

Wzór nazwy pliku: gzlogs_hostname_timestamp.tar.gz

Po wszystkim umieść plik w tym udziale sieciowym i prześlij do nas wygenerowany link wraz z opisem problemu na adres serwis@bitdefender.pl.

Brak instrukcji AVX podczas wdrożenia maszyny wirtualnej

Począwszy od wersji 6.32.1-1 do działania urządzenia wirtualnego GravityZone wymagane są instrukcje AVX dla procesora. Jeśli pojawia się komunikat o ich braku to oznacza, że procesor jest zbyt stary i ich nie obsługuje lub są wyłączone. Aby korzystać z najnowszych wersji konsoli on-premise AVX muszą być włączone w systemie oraz w hipervizorze. 

W przypadku problemów z włączeniem instrukcji AVX, Bitdefender zaleca kontakt z pomocą techniczną producenta procesora lub hipervizora.

Więcej informacji znajdziesz na naszej stronie oraz w dokumentacji.

Brak instrukcji AVX podczas aktualizacji maszyny wirtualnej

Począwszy od wersji 6.32.1-1 do działania urządzenia wirtualnego GravityZone wymagane są instrukcje AVX dla procesora. Jeśli pojawia się komunikat o ich braku to oznacza, że procesor jest zbyt stary i ich nie obsługuje lub są wyłączone. Aby korzystać z najnowszych wersji konsoli on-premise AVX muszą być włączone w systemie oraz w hipervizorze. 

W przypadku problemów z włączeniem instrukcji AVX, Bitdefender zaleca kontakt z pomocą techniczną producenta procesora lub hipervizora.

Bez włączonych instrukcji AVX aktualizacja urządzenia GravityZone jest niemożliwa.

Więcej informacji znajdziesz na naszej stronie oraz w dokumentacji.

Problem związany ze statusem usług maszyny wirtualnej GravityZone

1. Zaloguj się przez SSH np. za pomocą darmowego PuTTY do swojej maszyny wirtualnej, aby wygenerować raport.

2. Zaloguj się jako użytkownik bdadmin.

3. Wykonaj poniższe instrukcje:

sudo su

apt-get install gz-logcollector -yq

logcollector all save

4. Po wykonaniu powyższych komend możesz łatwo przenieść archiwum z maszyny wirtualnej np. za pomocą WinSCP.

Wzór nazwy pliku: gzlogs_hostname_timestamp.tar.gz

Po wszystkim umieść plik w tym udziale sieciowym i prześlij do nas wygenerowany link wraz z opisem problemu na adres serwis@bitdefender.pl.

Brak miejsca na dysku maszyny wirtualnej GravityZone

Regularna aktualizacja urządzenia wirtualnego oraz instalatorów może sprawić, że miejsce na dysku w końcu się skończy. W takim przypadku napisz do nas na serwis@bitdefender.pl. W odpowiedzi na zgłoszenie prześlemy przygotowane przez Bitdefendera polecenia do zwolnienia przestrzeni dyskowej.

Problem z aktywacją klucza w konsoli lokalnej

Jeśli podczas wpisywania klucza licencyjnego ramka zaświeci się na czerwono, najedź na nią myszką i sprawdź komunikat, który się wyświetli.

Podstawową przyczyną problemów z aktywacją jest brak połączenia z serwerem licencyjnym. W tym przypadku zapoznaj się z tym artykułem i upewnij się, że wszystkie adresy i porty komunikacyjne, z których korzysta Bitdefender GravityZone są otwarte w rozwiązaniu filtrującym ruch sieciowy.

Problem z instalacją agenta BEST na najnowszej wersji systemu Windows

Aby poznać przyczynę problemu z instalacją, wygeneruj i prześlij do nas raport z punktu końcowego według poniższych instrukcji.

Instrukcja pisemna.

Film.

Raport można umieścić w tym udziale i przesłać do nas wygenerowany link na serwis@bitdefender.pl

Moduły ochrony zainstalowanego agenta wygasły

Wygasły moduł Antymalware oznacza brak licencji. Przyczyną może być przekroczenie liczby zarządzanych  punktów końcowych lub brak komunikacji z serwerem licencyjnym. 

Upewnij się, że nie została przekroczona liczba wolnych miejsc oraz sprawdź czy wszystkie adresy i porty komunikacyjne, z których korzysta agent BEST są odblokowane.

Dla konsoli chmurowej.

Dla konsoli on-premise.


Autor


Awatar

Krzysztof B.

Pochodzę z Gdyni i jestem certyfikowanym inżynierem produktów z rodziny Bitdefender. Na co dzień zajmuję się pomocą techniczną wersji biznesowej GravityZone.

Zobacz posty autora


Artykuły które mogą Ci się spodobać

    Formularz kontaktowy

    Wybierz odpowiednią opcję aby przejść do formularza kontaktowego. Odpowiemy najszybciej jak to możliwe!

    klient-indywidualnyklient-biznesowyreseller

    Dane kontaktowe




    stalynowy