Najbardziej zaawansowana aplikacja do ochrony cybernetycznej dla Androida - Bitdefender Mobile Security & Antivirus

Pobierz

FAQ - Produkty dla domu

Jak ręcznie usunąć zainfekowane pliki

Arkadiusz K

12 sierpnia 2021

Jak ręcznie usunąć zainfekowane pliki?

W celu ręcznego usunięcia zainfekowanych plików musisz wykonać następujące kroki:

1. Uruchom ponownie komputer w Trybie Awaryjnym. Możesz to zrobić wykorzystując informacje zawarte w naszych artykułach. Artykuł 1Artykuł 2.

2. Włącz wyświetlanie ukrytych obiektów w systemie Windows. Możesz to zrobić wykorzystując informacje zawarte w naszym artykule.

3. Zlokalizuj i usuń zainfekowany plik (kliknij prawym przyciskiem myszy i wybierz Usuń). W naszym przypadku zainfekowany plik to: 
C:\test\eicar.com.txt

4. Następnie zrestartuj komputer w normalnym trybie i uruchom Skanowanie Systemu, aby mieć pewność, że komputer jest wolny od zagrożeń. 

Uwaga: Jeżeli zainfekowane pliki nadal znajdują się na komputerze (i nie zostały rozwiązane poprzez skanowanie) wygeneruj dziennik skanowania i prześlij go do zespołu wsparcia. 

Po zakończonym skanowaniu możesz sprawdzić lokalizację dziennika skanowania. 

Uwaga: Zalecamy ręczne usuwanie plików tylko jeżeli jesteś pewny, że plik nie jest ważnym plikiem systemu operacyjnego. Usunięcie pliku systemowego może spowodować awarię systemu operacyjnego. Jeżeli nie masz pewności co do pliku, skontaktuj się z pomocą techniczną. 

Popularne rodzaje plików, które można bezpiecznie usunąć

Tymczasowe pliki systemu Windows

Pliki tymczasowe można rozpoznać w następujący sposób: 

  • pliki .tmp znajdujące się w katalogach C:\, C:\Windows, C:\Windows\Temp
  • pliki znajdujące się w lokalizacjach:
    C:\Windows\temp
    C:\Users\AppData\Local\Temp

Uwaga: Jeżeli dysk systemowy jest inny niż C:\ odpowiednio zmodyfikuj ścieżki

Tymczasowe pliki internetowe 

Tymczasowe pliki internetowe są wykorzystywane przez przeglądarki w celu przechowywania danych odwiedzanych stron. Gdy sewer wysyła pliki do przeglądarki są one przechowywane w pliku, podczas twojej następnej wizyty przeglądarka wykorzystuje dane z pliku.

Pliki te mogą znajdować się w różnych lokalizacjach w zależności od przeglądarki:

  • Mozilla Firefox: wpisz about:cache w polu adresu. Załadowana strona wyświetli folder pamięci podręcznej
  • Dla Google Chrome: C:\Users\%username%\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\Cache
  • Internet Explorer

Pliki zlokalizowane w System Volume Information 

Zapoznaj się z tym artykułem

E-maile, które nie mogą zostać przepakowane przez Bitdefender 

Zapoznaj się z tym artykułem

Pliki zlokalizowane na płytach CD, DVD, Blu-Ray

Niestety, takie pliki nie mogą zostać wyczyszczone, ponieważ takie akcje zazwyczaj nie są dozwolone na tego typu nośnikach. Możesz mieć pewność, że skanowanie dostępowe Bitdefendera będzie chronić twój komputer przed wszelkimi atakami. 

Pliki przechowywane na dyskach sieciowych, udziałach sieciowych, zmapowanych dyskach itd.

Istnieje kilka powodów dla których Bitdefender może nie być w stanie wyczyścić takich plików: 

  • Posiadasz tylko prawa do odczytu; akcje nie mogą zostać podjęte ze względu na niewystarczające uprawnienia
  • Udział sieciowy wykorzystuje inny system operacyjny, niewspierany przez silnika antywirusowe Bitdefender. 

Jeżeli nadal będziesz chciał korzystać z tego udziału, możesz mieć pewność, że skanowanie dostępowe Bitdefendera będzie chronić twój komputer przed wszelkimi atakami. 

Pliki tmp.ebd

W celu usunięcia zainfekowanych obiektów z komputera musisz zresetować usługi Windows Update i Windows Search wykonując następujące czynności:

  • Tymczasowo wyłącz Bitdefendera z panelu Ochrona > Antywirus > Zaawansowane > Tarcza Bitdefender
  • Wpisz services.msc w Menu start i naciśnij Enter
  • Odnajdź na liście usługi Windows Update Windows Search, kliknij prawym przyciskiem myszy na każdej usłudze i wybierz Uruchom ponownie
  • Zrestartuj komputer i sprawdź czy problem nadal występuje

Źródło: https://www.bitdefender.com/consumer/support/answer/2127/


Autor


Arkadiusz K

Starszy serwisant, zajmuję się obsługą zgłoszeń serwisowych klientów indywidualnych i biznesowych. Zajmuję się również tłumaczeniami związanymi z interfejsem programu Bitdefender. Po godzinach pasjonat sprzętu komputerowego i nowinek ze świata technologii.

Zobacz posty autora


Artykuły które mogą Ci się spodobać

    Formularz kontaktowy

    Wybierz odpowiednią opcję aby przejść do formularza kontaktowego. Odpowiemy najszybciej jak to możliwe!

    klient-indywidualnyklient-biznesowyreseller

    Dane kontaktowe




    stalynowy