Czym jest konsola partnerska Bitdefender GravityZone i jak z niej korzystać
Krzysztof B.
23 lutego 2024
Jesteś naszym partnerem handlowym? Ten artykuł opisuje czym jest konsola partnerska w Bitdefender GravityZone oraz w jaki sposób możesz kontrolować licencje i konfiguracje swoich klientów z jednego miejsca.
Czym jest konsola partnerska
Podstawowa konsola Bitdefender GravityZone założona przez formularz na stronie producenta jest tzw. konsolą kliencką. Można z niej zarządzać tylko jedną licencją przypisaną do firmy, na którą została wygenerowana.
Konsola partnerska umożliwia zarządzanie wieloma firmami (klientami lub partnerami), licencjami oraz ustawieniami z jednego miejsca, przez administratora nadrzędnego. Jej założenie jest możliwe tylko za pomocą innej konsoli partnerskiej. Umożliwia ona naszym partnerom kontrolę nad konfiguracjami ich klientów z poziomu ujednoliconego panelu.
Jak przerobić konsolę kliencką na partnerską
Aby otrzymać uprawnienia partnera w swojej konsoli, skontaktuj się z opiekunem handlowym.
Jak dodać Firmę w konsoli partnerskiej
Uwaga!
Gdy dodasz firmę do panelu pod żadnym pozorem jej nie usuwaj! Jeśli usuniesz firmę to przestanie ona istnieć wraz z całą konfiguracją, bez możliwości przywrócenia. Oznacza to, że ten klient będzie musiał przeprowadzić pełen proces wdrożenia Bitdefendera do swojej firmy od zera. Całą konfigurację trzeba będzie wykonać od nowa wraz z ponowną instalacją agentów na punktach końcowych.
Aby dodać nową firmę zaloguj się do swojej konsoli i odszukaj po lewej stronie w czarnym słupku zakładkę Firmy. Wejdź do niej i kliknij u góry przycisk DODAJ FIRMĘ.
W nowym oknie wypełnij danymi firmowymi wymagane pola oznaczone gwiazdką. Pamiętaj, że Nazwa Firmy i adres email nie mogą się powtarzać w bazie! Zdecyduj czy ta organizacja ma być Klientem (obsługa jednej licencji), czy Partnerem (obsługa wielu licencji własnych klientów).
Znajdziesz tu też dwa wiersze możliwe do zaznaczenia gwiazdkami. Ta sekcja jest bardzo ważna. Jeśli nic nie zaznaczysz i nie utworzysz dostępu to nikt nie będzie mógł modyfikować ustawień i licencji. Jedyną opcją zostanie usunięcie firmy i dodanie ponownie.
– Firma zarządza ochroną punktów końcowych (wymagane dla konsoli klienckiej) – Oznacza, że firma, którą właśnie dodajesz do swojej konsoli ma mieć możliwość samodzielnej konfiguracji swoich ustawień. Potrzebne jest do tego utworzenie dostępu do logowania na jej adres email w sekcji poniżej.
– Twój Partner może pomóc Ci w zarządzaniu bezpieczeństwem (Opcjonalne) – Ten wiersz umożliwia Partnerowi (temu co w tym momencie dodaje nową firmę) edytowanie tej firmy po dodaniu i konfigurowanie jej ustawień bezpieczeństwa z własnej konsoli Partnerskiej. Przy zaznaczeniu tej pozycji tworzenie dostępu dla klienta jest opcjonalne.
Niżej możesz utworzyć bezpośrednie konto do logowania dla firmy, którą właśnie tworzysz. Wpisany tam adres email będzie jej loginem. Potwierdź na dole strony przyciskiem DALEJ.
Na drugiej stronie znajdują się ustawienia logowania. Zauważ, że podwójne uwierzytelnienie jest wymuszone i nie można go wyłączyć. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w tym artykule.
Na koniec wybierz rodzaj licencji dla tej firmy i kliknij przycisk ZAPISZ I DODAJ FIRMĘ u dołu strony. Możesz od razu wpisać i aktywować klucz, wybrać 30 dniową wersję próbną lub aktywować licencjonowanie miesięczne MSP. Jeśli nie widzisz MSP, a potrzebujesz z niego korzystać skontaktuj się z opiekunem handlowym.
W przypadku wersji próbnej przypiszesz do tej firmy Bitdefender GravityZone Premium Security razem z poniższymi dodatkami.
Firma pojawi się na liście. Od tej pory, jeśli umożliwiłeś sobie jej edycję, w odpowiednich miejscach pojawi się w konsoli rozwijana lista, gdzie będziesz musiał zdecydować, której firmy to ustawienie dotyczy (np. podczas tworzenia pakietu instalacyjnego).
Jak utworzyć klientowi własny dostęp do logowania
Dostępy do logowania w konsoli partnerskiej tworzy się w identyczny sposób jak w klienckiej. Różnica jest taka, że musisz wybrać z rozwijanego menu firmę, do której zostanie przypisany użytkownik.
Po lewej stronie w zakładce Konta kliknij DODAJ KONTO. W środku wpisz dane użytkownika wybierając firmę z listy. Zapisz.
Jak utworzyć instalator dla firmy klienta
Pakiety instalacyjne tworzy się w sposób identyczny jak w konsoli klienckiej. Jedyną różnicą jest wybór firmy, do której ten instalator należy.
UWAGA!
Po utworzeniu pakietu instalacyjnego pamiętaj, aby się nie pomylić i przypadkiem nie użyć instalatora innej firmy. W takim przypadku punkt końcowy pobierze nieprawidłową licencję (zabierze z innej firmy) oraz pojawi się w katalogu innej firmy w zakładce Sieć.
Jak przygotować pakiet instalacyjny opisujemy w tym poradniku.
Jak rozpoznać punkty końcowe klientów
Jeżeli użyłeś prawidłowego instalatora (nie pomyliłeś firm), punkty końcowe połączą się z Twoją konsolą Partnerską i będą posegregowane po katalogach z nazwami Firm w zakładce Sieć. Jeżeli komputer jest w katalogu innej firmy, musisz ponownie zainstalować agenta używając prawidłowego pakietu instalacyjnego.
Jak odciąć partnera, aby nie widział oraz nie mógł konfigurować Bitdefender GravityZone klienta
Klient może w każdej chwili odciąć się od swojego Partnera i uniemożliwić mu edycję swoich ustawień. Wystarczy, że zaloguje się do swojej konsoli i przejdzie w prawym górnym rogu do sekcji Witaj nazwa_użytkownika > Moja firma.
W nowym oknie, w zakładce Dane firmy znajduje się sekcja UPPRAWNIENIA DO ZARZĄDZANIA. W tym miejscu klient może odznaczyć „ptaszki”, aby uniemożliwić partnerowi wgląd i edycję w jego ustawienia. W nadrzędnej konsoli partnerskiej firma wciąż będzie na liście ale bez możliwości edycji.
Pochodzę z Gdyni i jestem certyfikowanym inżynierem produktów z rodziny Bitdefender. Na co dzień zajmuję się pomocą techniczną wersji biznesowej GravityZone.