FAQ – Produkty dla firmy (biznesowe) :
- Jak ręcznie zaktualizować Bitdefender Endpoint Security Tools (BEST)
- Telnet – Jak sprawdzić połączenie z serwerem licencyjnym
- Wsparcie Bitdefender dla przestarzałych rozszerzeń jądra w macOS
- Lista zmian dla aktualizacji z Marca 2020 – GravityZone (wersja Cloud)
- Czas wstrzymywania i ponawiania kolejek Email Security
- Jak wygenerować i przesłać BEST Windows Support Tool log
- Domyślne wykluczenia w BEST dla Windows
- Jak wykluczyć SQL w GravityZone
- Jak zainstalować BEST na starszych systemach Windows
- Ogłoszenie o wsparciu dla Windows 7
Czasami po wdrożeniu zarządzania poprawkami w infrastrukturze zadania skanowania poprawek mogą zakończyć się niepowodzeniem z kodem błędu 1627.
Ten kod błędu, otrzymany po niepowodzeniu zadania, jest związany z brakującymi certyfikatami na komputerach docelowych.
Rozwiązaniem przedstawionym w poniższych krokach rozwiązywania problemów jest wyeksportowanie certyfikatów z punktu końcowego, w którym zadania Skanowania poprawnego działają poprawnie i zaimportowanie ich na uszkodzone komputery.
1. Certyfikaty
Konkretne certyfikaty są następujące:
– DigiCert Assured ID Root CA (założony w Trusted Root Certification Authorities)

– DigiCert SHA2 Assured ID Code Signing CA (założony w Intermediate Certification Authorities)

2. Dostęp do magazynu certyfikatów komputera lokalnego.
Wymienione certyfikaty można znaleźć w magazynie certyfikatów komputera lokalnego, a nie w magazynie certyfikatów użytkowników lokalnych.
– W systemie Windows 8.1 i nowszych można uzyskać dostęp do tego zasobu, uruchamiając komendę certlm.msc

– Dla Windows 7 trzeba utworzyć nową przysawkę, jak opisano poniżej:
– StartUruchom: mmc.exe

– Menu: Plik Dodaj/Usuń przystawkę…

– W polu Dostępne przystawki, wybierz Certyfikaty, a następnie naciśnij Dodaj.

– Wybierz Konto komputera dla certyfikatów do zarządzania. Naciśnij Dalej

– Wybierz Komputer lokalny i naciśnij Zakończ.

Wciśnij OK, aby wrócić do konsoli zarządzania.
3. Eksportowanie certyfikatów
Po zlokalizowaniu dwóch certyfikatów na jednym z komputerów, na których działa Skanowanie aktualizacji, należy je wyeksportować:

4. Importowanie certyfikatów
Po wyeksportowaniu dwóch certyfikatów i skopiowaniu ich na komputer, na którym nie działa zadanie skanowania aktualizacji, należy je zaimportować.

Ważne:
Pamiętaj, aby zaimportować certyfikaty do zasobów certyfikatów komputera lokalnego, oraz ich odpowiednich lokalizacji:
– DigiCert Assured ID Root CA → Trusted Root Certification Authorities
– DigiCert SHA2 Assured ID Code Signing CA → Intermediate Certification Authorities
5. Metoda alternatywna
Inną metodą zaimportowania certyfikatów jest użycie dwóch poniższych poleceń:
– Dla DigiCert Assured ID Root CA
certutil
-addstore "Root" "< path_to_root_certificate >"
– Dla DigiCert SHA2 Assured ID Code Signing CA
certutil
-addstore "CA" "< path_to_intermediate_certificate
>"
Ważne:
Ta metoda jest użyteczna jeśli posiadasz wiele punktów końcowych z opisanym problemem, oraz potrzebujesz automatycznie zaimportować certyfikaty przez skrypt.
Upewnij się, że uruchamiasz powyższe polecenia w wierszu poleceń z uprawnieniami administracyjnymi.
Źródło: https://www.bitdefender.com/support/patch-management-scan-fails-with-1627-2278.html