Gdy z różnych przyczyn Twoja instancja pracuje nieprawidłowo (aktualizacje nie powiodły się, interfejs działa nieprawidłowo, uszkodzone pliki, błędy itp.), możesz odzyskać bazę danych GravityZone z kopii zapasowej.
Odzyskiwanie bazy danych do tego samego urządzenia wirtualnego GravityZone
Wymagania wstępne
– Połączenie SSH do urządzenia GravityZone, za pomocą przywilejów root’a. Możesz użyć putty, oraz poświadczeń bdadmin, aby połączyć się z urządzeniem przez SSH, a następnie uruchomić komendę sudo su , aby zmienić na konto root. – Infrastruktura GravityZone nie została zmieniona od zrobienia kopii zapasowej. – kopia zapasowa jest nowsza niż 30.04.2017, a wersja jest wyższa niż 6.2.1-30. Jeśli nie, skontaktuj się z zespołem pomocy technicznej. – W dystrybuowanych architekturach, GravityZone nie został skonfigurowany do użycia repliki bazy danych (Replica Set). Aby zweryfikować tą konfigurację, podążaj za następującymi krokami: – otwórz plik ⁄etc⁄mongodb.conf – Sprawdź, czy replSet nie jest skonfigurowany, przykład poniżej: # replSet = setname – Żaden proces CLI nie jest uruchomiony. Aby mieć pewność, że wszystkie procesy CLI są zatrzymane, uruchom następujące polecenie: # killall -9 perl – Pakiet mongoconsole jest zainstalowany na urządzeniu. Aby sprawdzić, czy warunek jest spełniony, uruchom to polecenie: # ⁄opt⁄bitdefender⁄bin⁄mongoshellrestore –version To polecenie nie powinno zwrócić żadnych błędów, w przeciwnym razie uruchom: # apt-get update # apt-get install –upgrade mongoconsole
Odzyskiwanie bazy danych
1. Przejdź do lokalizacji zawierającej archiwum bazy danych: # cd /folder_z_kopia_zapasowa gdzie folder_z_kopia_zapasowa jest ścieżką do lokalizacji z plikami kopii zapasowej. Na przykład: # cd /tmp/backup 2. Odzyskaj bazę danych. /opt/bitdefender/bin/mongoshellrestore -u bd -p ‘GZ_db_password‘ –authenticationDatabase admin –gzip –drop –archive < ‘gz-backup-$YYYY-$MM-$DD(timestamp).tar.gz’ Ważne: Upewnij się, że GZ_db_password zostało zastąpione aktualnym hasłem do Serwera Bazy Danych GravityZone, oraz zmienne znacznika czasu w nazwie archiwum mają faktyczną datę. Na przykład: gz-backup-2019-08-20(1495004926).tar.gz Uruchom ponownie urządzenie. Odzyskiwanie bazy danych jest teraz kompletne.
Odzyskiwanie bazy danych z wycofanych z użytku urządzeń wirtualnych GravityZone
Wymagania wstępne
– Świeża instalacja urządzenia wirtualnego GravityZone, z tym samym adresem IP co stare urządzenie, mająca zainstalowaną jedynie rolę Serwera Bazodanowego. Obraz GravityZone VA można pobrać stąd. – Połączenie SSH do urządzenia wirtualnego GravityZone za pomocą uprawnień root’a. – Infrastruktura GravityZone nie zmieniła się odkąd kopia zapasowa została wykonana. – Kopia zapasowa jest nowsza niż 30.04.2017. – Dystrybuowane architektury nie zostały skonfigurowane do używania replikacji bazy danych (Replica Set). Jeśli używasz Replica Set w swoim środowisku GravityZone, posiadasz również zainstalowaną rolę Serwera Bazodanowego na innych instancjach urządzenia.
Odzyskiwanie bazy danych
1. Pobierz Urządzenie Wirtualne. 2. Zainstaluj rolę bazy danych. # dpkg -l gz∗ # dpkg -l mongo∗ 3. Zatrzymaj VASync: # service vasync stop 4. Zatrzymaj CLI: # killall -9 perl 5. Przejdź do lokalizacji zawierającej archiwum bazy danych: # cd ⁄directory-with-backup Gdzie directory-with-backup jest ścieżką do lokalizacji z plikami kopii zapasowej. Na przykład: # cd ⁄tmp⁄backup
Ważne: Upewnij się, że zastąpiłeś GZ_db_password aktualnym hasłem do Serwera Bazodanowego GravityZone, oraz zmienne znacznika czasu w nazwie archiwum są faktyczną datą. Na przykład: gz-backup-2019-08-20(1495004926).tar.gz 7. Odzyskaj ID urządzenia:
12. Uruchom ponownie urządzenie. Odzyskiwanie bazy danych jest teraz ukończone.
Odzyskiwanie bazy danych w środowisku Replica Set
Jeśli posiadasz wdrożoną bazę danych w środowisku Replica Set, możesz odszukać oficjalną procedurę odzyskania w podręczniku online do mongoDB (tylko język angielski).
Ważne: Procedura wymaga zaawansowanych technicznie umiejętności i powinna być wykonywana przez wykwalifikowanego inżyniera. Jeśli wystąpią jakieś problemy, proszę kontaktować się z pomocą techniczną, która będzie asystować w odtwarzaniu bazy danych.
Pochodzę z Gdyni i jestem certyfikowanym inżynierem produktów z rodziny Bitdefender. Na co dzień zajmuję się pomocą techniczną wersji biznesowej GravityZone.